تکذیب مواضع معاون رئیسی درباره کسری بودجه توسط نماینده مجلس

نماینده مجلس، مواضع معاون رئیسی و رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره عدم تحقق بودجه نفت و کسریب بودجه را ادعایی کاملاً غیرکارشناسانه و کذب دانست.

به گزارش بیداربورس، احسان ارکانی با غیرکارشناسانه دانستن اظهارات داود منظور مبنی بر اینکه بیش‌برآورد مجلس از قیمت نفت موجب کسری بودجه شده به خانه ملت اعلام کرد: باید از وی پرسید زمانی که دولت در مصاحبه‌های متعدد با افتخار از افزایش بی‌سابقه فروش نفت اطلاع‌رسانی و از افزایش قیمت، خوشحالی می کند، چرا  این تناقض عجیب بین ادعا و شعار در فروش بی‌سابقه نفت و کاهش شدید منابع درآمدی بودجه، اعلام شده و این موضوع علامت چه چیزی می‌تواند باشد؟

اولین و آخرین مقصر این تناقض و دوگانگی و کاهش منابع درآمدهای نفتی، دولت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت است که متاسفانه سیاست‌زدگی را بر صادق بودن با مجلس و مردم در اظهار واقعی وضعیت عینی و حقیقی فروش نفت ترجیح دادند.

یکی از عوامل عدم تحقق منابع درآمدی بودجه، کوتاهی و قصور و ترک فعل سازمان برنامه و بودجه در تحقق درآمد مولدسازی و فروش املاک مازاد دولت بوده و حداقل از نظر مجلس هیچ بهانه‌ای از سازمان برنامه و بودجه و دولت پذیرفتنی نیست.

زیرا فروش املاک مازاد جزو تکالیف دولت بوده و اگر توانایی فروش املاک مازاد در سازمان برنامه و بودجه و مدیریت وزارتخانه‌های دولتی نیست به ضعف شخص رئیس سازمان برنامه و بودجه و عدم توانایی وی برای تحقق و انجام تکالیف قانونی است.

سازمان برنامه و بودجه باید کارشناسی‌ترین و تخصصی‌ترین حرف‌ها در حوزه‌های مختلف را بیان کند اما متأسفانه این سازمان در دوره‌ فعلی، سیاست‌ زده شده و ممکن است باعث انحراف از جایگاه اصلی و تقابل با تمام نهادهای کارشناسی شود.

کد خبر 35482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =