سرمایه‌گذاری آلمان در گاز کشور آفریقایی

صدر اعظم آلمان علاقه کشورش به تامین مالی توسعه مواد معدنی مهم و گاز طبیعی در نیجریه را ابراز کرد.

به گزارش بیداربورس، اولاف شولتز در سفر خود به جنوب صحرای آفریقا گفت: تمایل به سرمایه‌گذاری به خصوص در مواد معدنی مهم وجود دارد. همچنین آلمان از برنامه نیجریه برای توسعه ظرفیت گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) استقبال می‌کند و اگر این طرح‌ها موفیت آمیز باشد، شانس بهتری برای صادرات گاز تولید شده وجود دارد و پس از آن، مسئله شرکت‌های آلمانی است تا کسب و کار خصوصی خود را انجام دهند.

آلمان بزرگترین مصرف کننده گاز طبیعی در اتحادیه اروپا و در اروپا به طور کلی است اما از سال میلادی گذشته، پس از این که بخش عمده واردات گاز روسیه از طریق خط لوله را از دست داد، برای تامین گاز کافی، تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.

با توجه به این که نروژ، تنها تامین کننده گاز از طریق خط لوله برای اروپا مانده است، آلمان مانند سایر اعضای اتحادیه اروپا ناچار شده است به ال‌ان‌جی روی بیاورد که گران‌تر از واردات گاز از طریق خط لوله بوده و جایگزین‌های مقرون به صرفه‌ای ندارد.

نیجریه یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان ال‌ان‌جی است و تاسیسات نیجریه ال‌ان‌جی این کشور، جوینت ونچر میان شرکت‌های شل، اِنی و NNPC است و حدود هفت درصد از گاز طبیعی مایع جهان را تولید می‌کند.

دولت فعلی آلمان که ائتلاف میان حزب سوسیال دموکرات، لیبرال دموکرات و حزب سبز است، آشکارا موافق گاز طبیعی نبوده اما نیازهای فوری نسبت به هر گونه نگرانی اقلیمی، ارجحیت پیدا کرده است. آلمان سال گذشته طرح‌های پایانه‌های واردات ال‌ان‌جی را احیا کرد و نظر خود را نسبت به قراردادهای بلندمدت خرید ال‌ان‌جی، تغییر داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آلمان در حال حاضر، دو پایانه ال‌ان‌جی شناور دارد و یک پایانه دیگر را هم در دست ساخت دارد که در سه ماهه نخست سال آینده عملیاتی می‌شود. پایانه چهارم هم در دست برنامه ریزی است. دولت آلمان همچنین اخیرا دو قرارداد بلندمدت برای خرید ال‌ان‌جی با شرکت آمریکایی ونچر گلوبال و شرکت قطر انرژی منعقد کرده است.

کد خبر 35674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =