دلار در هفته جاری به کدام سمت میرود؟

در روزهای پایانی هفته گذشته بازار تهران شاهد نوسان قیمتی ارزها در معاملات غیررسمی بود. با اعلام خبر سخنرانی سیدحسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان، احتمالاتی مبنی بر گسترش جنگ در منطقه مطرح شد که بازار ارز تهران به آن واکنش نشان داد. در همین راستا قیمت دلار به کانال ۵۲ هزار تومانی نزدیک شد و دیگر ارزهای شاخص بازار نیز روندهای افزایشی را ثبت کردند.

به گزارش بیداربورس  به عقیده کارشناسان ارزی رشد قیمت‌های صورت گرفته در شرایط بازار نیمه تعطیل بوده و از اعتبار کافی برخوردار نیستند. همچنین این افراد معتقدند که با شروع بازار در هفته پیش‌رو به احتمال زیاد بازار شاهد تخلیه این هیجانات خواهد بود. علاوه بر آن حمایت بانک مرکزی نیز می‌تواند رشد قیمت‌های صورت گرفته را جبران کند. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در واپسین معاملات نقدی روز پنج‌شنبه با حدود ۳۵۰ تومان رشد نسبت به نرخ‌های پیشین به رقم ۵۱ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. هر قطعه سکه طلا نیز تحت تاثیر رشد قیمت دلار در بازار روز پنج‌شنبه حدود ۴۲۰ هزار تومان گران شد و در رقم ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

 دلار از کورس افزایشی جاماند

تابلوهای بازار ارز تهران در روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه سبز بود. با افزایش سطح ریسک‌های سیاسی در رابطه با سخنرانی جدید رهبر حزب‌الله، روند نرخ‌ها در بازار افزایشی شد. اما نکته جالب توجه این است که دلار از روند افزایشی بازار به نوعی جا ماند؛ چرا که نرخ دیگر ارزها مانند یورو و پوند رشد قیمت‌های چشمگیرتری را تجربه کردند. هر برگ اسکناس یورو در روزهای پایانی بازار روز پنج‌شنبه حدود هزار تومان گران‌تر از نرخ روز چهارشنبه در رقم ۵۵ هزار و ۶۱۵تومان به فروش رسید. پوند نیز در بازار این روز ۸۵۰ تومان رشد کرد و در رقم ۶۳ هزار و ۶۳۰ تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت اسکناس آمریکایی در بازار آخرین روز معاملاتی هفته گذشته تنها ۳۵۰تومان نوسان کرد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی که در واپسین معاملات نقدی روز چهارشنبه در رقم ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فعالیت خود پایان بخشیده بود، در بازار صبح روز پنج‌شنبه با حدود ۲۰۰ تومان افزایش در رقم ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان آغاز به کار کرد. با عبور بازار از ساعات میانی خود نرخ این ارز مجددا دچار رشد قیمت شد و در نهایت در رقم ۵۱ هزار و ۸۵۰ تومان به نوسان روزانه خود پایان بخشید.

13 copy

البته گفتنی است که شیب روند افزایشی دلار در معاملات فردایی بازار روز پنج‌شنبه تندتر بود. قیمت دلار فردایی در عصر این روز در کانال قیمتی ۵۲ هزار تومانی ثبت شد. سکه طلا نیز در این روز ۴۲۰ هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد. نیم و ربع سکه نیز هر یک به ترتیب ۵۰ و ۴۰ هزار تومان گران شده و در ارقام ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برای نیم سکه و ۱۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان برای ربع سکه معامله شدند.

منبع: دنیای اقتصاد
کد خبر 35779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =