زمان سرمایه‌گذاری در بورس فرا رسید؟

به گفته هوشمند از نگرش تاریخی، ارزش دلاری بازار به رغم عرضه‌های اولیه و افزایش سرمایه‌هایی که صورت گرفت در کمتر از میانگین خود قرار دارد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورسان مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مهر معتقد است، فارغ از موضوعات سیاسی شرایط کنونی برای ورود سرمایه‌گذار مناسب ارزیابی می‌شود. به لحاظ موارد نظیر P/S، P/E و... شرایط مهیاست. از نگرش تاریخی هم ارزش دلاری بازار به رغم عرضه‌های اولیه و افزایش سرمایه‌هایی که صورت گرفت در کمتر از میانگین خود قرار دارد.

مجید هوشمند عنوان کرد: شاخص کل در اوایل سال ۱۳۹۸ در محدوده کمتر از ۱۸۰ هزار واحد قرار داشت این معیار از ابتدای سال مذکور نزدیک به یک هزار درصد بازدهی به ثبت رسانده است. از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۲۲.۳ درصد افت را این نماگر تجربه کرد.

وی ادامه داد: بازدهی شاخص کل هم وزن از سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۱۹۰۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. شرکت‌های بزرگ از قابلیت بیشتری برای پیش‌بینی برخوردارند و اختلاف برآورده تحلیلگران جزئی است، این مسئله برای شرکت‌های کوچک کاملا متفاوت است. بازار ریسک کمتری را از جانب شرکت‌های کوچک متحمل می‌شود. برخی از معامله‌گران شرکت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند که دولت تاثیر قابل توجهی از منظر نرخ سوخت، قیمت‌گذاری دستوری و... در آن‌ها نداشته باشد.

کد خبر 35831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =