پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۲ آبان

قیمت دلار در ۸ روز گذشته در بازه قیمتی ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان بوده است. به عقیده معامله‌گران در شرایط کنونی این بازه قیمتی از هر طرف شکسته شود می‌تواند مسیر بعدی دلار را مشخص کند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، قیمت دلار در معاملات پشت خطی شنبه‌شب با ۵۱ هزار و ۳۵۰ تومان بسته شد. اما در معاملات نقدی روز یکشنبه با ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کرد و در نیمه دوم روز دوباره اندکی بالا رفت و در حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. بااین‌حال این قیمت هم در مقایسه با عصر شنبه تقریباً رنج بود.

در هرات هم قیمت دلار روز شنبه تا ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت اما نتوانست سقف شکنی کند و تا پله اول کانال یاد شده پایین آمد. در دومین روز هفته قیمت دلار هرات در ابتدای معاملات با ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان باز شد و در نیمه ظهر بین ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. البته در واپسین ساعات معاملات نقدی روز یکشنبه قیمت دلار هرات با ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان به فروش رسید که در مقایسه با روز شنبه رنج بود. نرخ حواله درهم نیز روز گذشته افت‌وخیز خاصی را ثبت نکرد و با ۱۴ هزار و ۶۰ تومان به فروش رسید

به‌عبارت‌دیگر، در هشت روز اخیر قیمت دلار تنها در یک کریدور تقریباً ۴۰۰ تومانی در رفت‌ و برگشت بوده است و از بازه قیمتی ۵۱ هزار تومان تا ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان خارج نشده است. به عقیده معامله‌گران در شرایط کنونی این بازه قیمتی از هر طرف شکسته شود می‌تواند مسیر بعدی دلار را مشخص کند.

برخی از تحلیل‌گران می‌گفتند به نظر می‌رسد سیاست‌های ثبات ارزی بانک مرکزی تا اینجای کار  تقریبا موفق بوده است  و این نهاد توانسته به شکل ملموسی از نوسانات بازار ارز بکاهد. از سوی دیگر، تحلیلگران موارد مختلفی را به‌عنوان عوامل این ثبات بیان می‌کنند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به «کاهش انتظارات تورمی به سبب بهبود روابط خارجی»، «رشد درآمدهای ارزی کشور» و «کمرنگ شدن اثر گذاری اخبار جنگ حماس و اسرائیل » اشاره کرد.

در شرایط کنونی فعالان بازار معتقدند تا زمانی که درهم بالای ۱۴ هزار تومان باشد قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان خواهد بود. از سوی دیگر، تا زمانی که قیمت دلار از ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان عبور نکند احتمال صعود معنادار قیمت دلار دور از انتظار خواهد بود. از سوی دیگر تا زمانی که زیر مرز حمایت ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نرود در دامنه فعلی نوسان خواهد داد.

کد خبر 36184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =