معامله ۲.۹ میلیون تن محصول در بورس کالای ایران

در معاملات هفته چهارم آبان بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۱۱۴ تن انواع محصول به ارزش ۲۷ هزار میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۱.۴ و ۸.۴ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی، قیر، وکیوم باتوم و مواد پلیمری سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش بیداربورس، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۵۴۳ تن انواع کالا به ارزش ۱۷.۷ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار، یک میلیون و ۳۲۹ هزار و ۵۵۳ تن سیمان، ۵۲۷ هزار تن سنگ آهن، ۴۱۷ هزار و ۳۷۵ تن فولاد، ۱۱۹ هزار تن آهن اسفنجی، ۷ هزار و ۹۳۱ تن مس، ۶ هزار و ۹۶۵ تن آلومینیوم، یک هزار تن کک، ۸۲۵ تن روی، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۷۵ تن سرب معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۴۹۸ هزار و ۱۱۴ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱/۹ هزار میلیارد تومان در هفته چهارم آبان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۱۵۲ هزار و ۵۵۲ تن قیر، ۱۴۱ هزار و ۶۵۰ تن وکیوم باتوم، ۸۸ هزار و ۲۰۸ تن مواد پلیمری، ۶۲ هزار تن لوب کات، ۳۰ هزار و ۵۴۴ تن مواد شیمیایی، ۱۴ هزار و ۲۵۰ تن گوگرد، ۴ هزار و ۱۴۵ تن روغن، ۴ هزار تن فرآورده های نفتی، ۵۴۰ تن گازها و خوراک ها و ۳۰۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۸ هزار و ۴۵۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲.۳ میلیارد تومان بود.

کد خبر 36353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =