امضا بزرگترین تفاهم‌نامه همکاری بانکی بین "فملی" و "وبملت"

شرکت ملی مس و بانک ملت با هدف افزایش تعاملات مالی و اقتصادی، بزرگترین تفاهم‌نامه همکاری بانکی را امضاء کردند.

به گزارش بیداربورس، شرکت ملی مس و بانک ملت با هدف افزایش تعاملات مالی و اقتصادی، بزرگترین تفاهم‌نامه همکاری بانکی را امضاء کردند.

بر اساس این گزارش، امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی مس، امضای این تفاهم‌نامه را فصل جدیدی در روابط این دو نهاد دانست و ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های فی‌مابین ارتقا یابد. خدمات اعتباری و ارزی، تأمین سرمایه، لیزینگ، کارگزاری و بیمه را از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است. در پی امضای این تفاهم‌نامه در زمینه خدمات اعتباری، برای دوره چهارساله تا سقف ۶۰ هزار میلیارد تومان اعطای تسهیلات به شرکت ملی مس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق توافقات، اعطای تسهیلات به ۲۳۰ شرکت‌ پیمانکار که از طرف شرکت مس به بانک ملت معرفی می‌شوند تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود. شرکت مس در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه مؤثری تهیه کرده علاوه بر آن به موضوعاتی مانند محیط زیست، زیرساخت و زنجیره مس بطور ویژه پرداخته و بانک ملت پذیرفته در این حوزه‌ها با ملی مس همکاری‌های نزدیکی داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: با سپرده‌گذاری شرکت مس، هزار میلیارد تومان خدمات اعتباری توسط بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان که توسط شرکت مس معرفی می‌شوند، اعطا می‌شود. اعطای تسهیلات به مشتریان برای خرید از بورس کالا از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه است که برای مدت سه ماه و به میزان ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده که تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

به گفته خرمی‌شاد در زمینه اوراق سلف، مرابحه و وام نیز بانک ملت تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تأمین مالی متعهد شده است. هنچنین مقرر شد، بانک ملت با معرفی شرکت مس به ازای هر پروژه ۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی ارائه کند. کارسازی منابع ارزی شرکت مس از سوی بانک ملت تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت نیز با بیان اینکه این تفاهم‌نامه بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه بانک ملت میان بانک ها است، گفت: تفاهم‌نامه‌های مشابه، دارای اعداد و ارقام کمتری بودند. اجرای این تفاهم‌نامه بسیار مهم است و مسئولیت بالایی را برای بانک ها ایجاد می‌کند. بانک ملت به بزرگ‌ترین بانک تبدیل شده و از نظر سرمایه، منابع ارزی و ریالی از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: وضعیت منابع ارزی و ریالی این امکان را می‌دهد، بخش اعظم این تسهیلات در ابتدای همکاری پرداخت شود و اگر در مراحل بعدی نیاز به اخذ مجوزهای لازم باشد باتوجه‌به ظرفیت‌های بانک ملت به‌راحتی مجوزهای لازم از بانک مرکزی اخذ می شود.

کد خبر 36408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =