۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
تحلیل بنیادی سهام وکار

بر اساس قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران در روزهایی که خبرهای منفی مهمی در خصوص جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن کشور منتشر می‌شود؛ تراز عملیاتی بانک‌های بورسی در مهر ماه، عیار عملیاتی این مجموعه‌ها را مشخص کرد.

خبری که البته با تایید و تکذیب‌های متنوعی روبه‌رو بوده است.

بانک کارآفرین در کنار بانک‌هایی از جمله بانک اقتصاد نوین از جمله بانک‌های بورسی بود که در مهر امسال نه تنها تراز عملیاتی مثبتی به همراه داشت؛ بلکه رشد قابل توجهی به نسبت عملکرد خود در ماه مشابه سال قبل داشت.

سهام بانک کار آفرین در بازار تابلوی فرعی بازار اول بورس تهران با نماد وکار شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام این بانک در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۶ میلیارد تومان است و حدود ۲۵ درصد از سهام این بانک در بازار سهام شناور است. شرکت گروه سرمایه گذاری تدبیر، شرکت گروه مالی صباتأمین و شرکت بیمه کارآفرین از بزرگترین سهامداران این بانک به شمار می‌روند.

**بهبود ۸۳ درصدی تراز عملیاتی بانک کارآفرین

بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۰ توانست تراز عملیاتی هزار و ۵۸۰ میلیارد تومانی به ثبت برساند که متوسط تراز عملیاتی ماهانه این بانک را به سطح ۱۳۲ میلیارد تومان رساند. در سال ۱۴۰۱ مجموع تراز عملیاتی وکار با ۸۵ درصد رشد به سطح ۲ هزار و ۹۳۱ میلیارد تومانی رسید و متوسط تراز عملیاتی ماهانه این بانک تا ۲۴۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

photo_2023-11-17_19-27-47

سال ۱۴۰۲ با شرایط خاصی برای وکار آغاز شد و این مجموعه توانست عملکردی غیر قابل پیش بینی در فروردین ماه به ثبت برساند و تراز عملیاتی بالایی به نسبت ماه مشابه در سال قبل به دست آورد؛ در حالی که تراز عملیاتی فروردین سال قبل این بانک نزدیک به د۱۰ میلیارد تومان بوده است.

تراز عملیاتی هفت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ وکار ۶۶۳ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۳۹ درصدی به هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان رسید. در هفت ماهه سال جاری تراز عملیاتی وکار ۸۳ درصد به نسبت هفت ماهه ابتدایی سال قبل افزایش یافت و به ۲ هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان رسید.

بانک کارآفرین در تیر ماه امسال تراز عملیاتی ۵۰۹ میلیارد تومانی داشته است که ۷۱ درصد به نسبت تراز ۲۹۸ میلیارد تومانی تیر ماه سال قبل افزایش داشته است. عملکرد وکار در اردیبهشت امسال ۱۱۲ درصد نیز به نسبت اردیبهشت سال گذشته رشد کرده است.

**افزایش ۷۱ درصدی سود خالص بانک کارآفرین در تابستان

بانک کارآفرین در تابستان امسال موفق به کسب خالص درآمد عملیاتی هزار و ۴۷۱ میلیارد تومانی شد. درآمدزایی تابستان امسال بانک کارآفرین ۷۶ درصد بیشتر از درآمد ۵۷۳ میلیارد تومانی تابستان سال قبل بود. بالاترین میزان درآمدزایی فصلی بانک کارآفرین قبل از تابستان امسال به زمستان ۱۴۰۱ با هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تعلق داشت.

سود خالص وکار در سه ماهه دوم سال جاری به ۶۳۸ میلیارد تومان رسید که ۷۱ درصد بیشتر از سود خالص ۳۷۳ میلیارد تومانی تابستان ۱۴۰۱ بود. بانک کارآفرین بالاترین سود خالص فصلی خود را قبل از این تابستان در تابستان ۱۴۰۰ با ۴۹۰ میلیارد تومان به ثبت رسانده است.

photo_2023-11-17_19-27-50

کد خبر 36437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =