صنعت خودروهای برقی چین پر و بال گرفت

تسلا قیمت خودروهای مدل ۳ و مدل Y تولید شانگهای را حتی با کاهش فروش در چین دوباره افزایش داد.

به گزارش بیداربورس، بر اساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل تسلا در چین در ماه اکتبر ۳۴.۲ درصد در ماه کاهش یافت که پس از افت ۳۲.۸ درصدی در ماه سپتامبر بود. تحلیلگران اظهار کردند که افزایش قیمت، مصرف‌کنندگان را به سمت رقبای چینی لی آتو، اکسپنگ و نیو سوق خواهد داد که همچنان به افزایش فروش خود ادامه می‌دهند.

تسلا با وجود کاهش بیشتر فروش در بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان در ماه اکتبر، به افزایش قیمت خودروهای خود در چین ادامه می‌دهد. این اطلاعیه به دنبال دو دور قبلی افزایش قیمت در هفته‌های گذشته است. تسلا در ۲۷ اکتبر قیمت نسخه مدل Y را ۴ درصد افزایش داد و به دنبال آن در ۹ نوامبر قیمت نسخه‌های دوربرد مدل ۳ و مدل Y را تا ۰.۸ درصد افزایش داد.

طبق داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین، کارخانه گیگافاکتوری شانگهای تسلا در ماه اکتبر ۲۸ هزار و ۶۲۶ دستگاه را به مشتریان چینی تحویل داد که کاهش ماهانه ۳۴.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

لی آتو، اکسپنگ و نیو سه استارت‌آپ برتر چینی خودروهای الکتریکی هستند که در ماه گذشته افزایش تحویل در جین را گزارش کردند. لی آتودر پکن رکورد خود را برای هفتمین ماه متوالی در ماه اکتبر شکست و ۴۰ هزار و ۴۲۲ دستگاه خودرو تحویل داد که ۱۲.۱ درصد بیشتر از سپتامبر است. اکسپنگ ۲۰ هزار و دو دستگاه را در اکتبر تحویل داد که ۳۰.۷ درصد نسبت به ماه افزایش داشت و رکورد قبلی ۱۶۰۰۰ دستگاه در دسامبر ۲۰۲۱ را شکست. نیو اعلام کرد که فروش آن در ماه اکتبر ۲.۸ درصد در ماه افزایش یافت و به ۱۶ هزار و ۷۴ دستگاه رسید. با این حال، ۲۱.۴ درصد کمتر از بالاترین رکورد تاریخ ۲۰ هزار و ۴۶۲ دستگاه در جولای بود.

طبق گزارش یاهو نیوز، این انجمن پیش‌بینی کرد که صنعت خودروهای برقی این کشور در سال ۲۰۲۳ به رشد ۵۰ درصدی فروش سالانه دست خواهد یافت و در مجموع ۸.۵ میلیون دستگاه را به مشتریان چینی تحویل خواهد داد.

کد خبر 36456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =