عرضه خودرو در بورس کالا ادامه خواهد داشت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصمیمات وزارت صنعت در ثبت نام خودروها را عجیب و غریب و غیر قابل توجیه دانست و گفت: ظرفیت بورس کالا برای عرضه خودرو همانند سابق ادامه خواهد داشت.

به گزارش بیداربورس، محمدرضا پور ابراهیمی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس کالا یکی از ابزارهای شفافیت اطلاعات اقتصادی محسوب می‌شود به سیاست روز، اعلام کرد: قوانین بازار سرمایه سبب خواهد شد شرایط مناسبی برای تولید، عرضه و مصرف کننده خودرو فراهم شود.

مهمترین مزایای عرضه کالا در بورس شفافیت اطلاعات، ایجاد بازار رقابتی و جلوگیری از فساد است. سال گذشته از این ظرفیت‌ها در حوزه فروش خودرو استفاده شد و در نتیجه قیمت‌های بازار کاهش یافت. تصمیم کمیسیون تلفیق به استمرار و تقویت عرضه خودرو در بورس کالا است اما برخی تصور کردند حذفی که در صحن علنی و با هدف تقویت حمایت از عرضه خودرو در بورس صورت گرفت به این معنا بود که اساسا عرضه خودرو در بورس کالا حذف شود.

ظرفیت بورس کالا برای عرضه خودرو همانند سابق ادامه خواهد داشت و هیچ حکمی در مورد اینکه عرضه خودرو در بورس کالا خلاف قانون باشد و بخش خصوصی، شرکت‌ها و مجموعه‌های وابسته به نهادهای عمومی نمی‌توانند خودرو در بورس کالا عرضه کنند، وجود خارجی ندارد.

تصمیماتی که وزارت صنعت در حوزه ثبت نام خودروهای خارجی و داخلی اتخاذ کرده، عجیب غریب و قابل توجیه نیست. بر اساس این تصمیمات صدها هزار نفر از مردم برای خرید خودرو ثبت نام کردند و وزارت صنعت مدعی شده به همه خودرو تحویل داده می‌شود اما آیا این شدنی است؟ چندسال طول می‌کشد همه این خودروها تحویل داده شود؟ خریداران خودرو، خواستار تحویل خودرو برای حداکثر ۶ ماه آینده هستند که وزارت صنعت باید نسبت به آن دقت داشته و به کمیسیون پاسخگو باشد.

جنس معاملات خودرو باید از خرید و فروش کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل شود. مجلس در نظر دارد در راستای مالیات بر سوداگری قوانینی را مصوب کند. این قوانین به تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو کمک کرده و موجب عملیاتی شدن اقدامات بورس کالا در عرضه و تقاضای خودرو و ایجاد ساز و کارهای تعادل بخشی در این بازار می شود.

کد خبر 36546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =