رونق به بازار سکه و طلا باز می‌گردد؟

به گفته یک فعال بازار طلا، وضعیت کنونی بازار مساعد است و با ادامه این روند می‌توان شاهد رشد تقاضا در بازار سکه و طلا بود.

 به گزارش بیداربورس وضعیت روزهای اخیر بازار سکه و طلا قدری فعالان بازار و متقاضیان خرید طلا را امیدوار کرده است تقریبا در هفته‌های اخیر قیمت طلا با نوسان‌های جزئی روزانه که متاثر از انس جهانی و نرخ ارز بود حرکت کرده است. 
ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا و عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران این روند را مثبت ارزیابی می‌کند: با روندی که بازار در یکی دوهفته اخیر به خودش دیده است شاید بازار کنونی ۶۰ درصد به ثبات رسیده و توانسته قیمت‌ها را حفظ کند در این مدت نوسانات بازار اندک و معمولی بوده و روند تقریبا روبه آرامش است. 
با نگاهی کلی به بازار طلا و سکه این گفته‌های محمدولی درست به نظر می‌رسد سکه در هفته‌های اخیر در کانال ۲۸ میلیونی جا خوش کرده است و طلا نیز در روی خط ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حرکت می‌کند به اعتفاد این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران شاید این ثبات می تواند باعث می‌شود هم فعالان صنعت طلا و هم مردم به راحتی برای خرید یا فروش تصمیم بگیرند. 
پیش‌بینی که برای بازار طلا حداقل برای هفته آینده یا شاید کمی آن طرف‌تر وجود دارد، ثبات است که به اعتقاد محمدولی نیز این اتفاق اگر رخداد غیرمترقبه‌ای به وجود نیاید خواهد افتاد، وی می‌گوید: انس جهانی بسیار حساس است؛ هر گونه حرفی یا رفتاری می تواند در بحث قیمت انس اثر گذار باشد و در بازارهای داخلی هم این امر می‌تواند در تغییر قمیت طلا و سکه موثر باشد.
وی اضافه می کند: همچنین اگر بازار ارز دچار نوسان نشود این روند می‌تواند مثبت باشد و شاید در آینده، در ماه های آخر سال بازار روند و ثبات بهتری داشته باشد و داد وستد نیز بیشتر شود.
تغییر قیمت طلا و سکه در زمان‌های مختلف باعث شده تا متقاضیان این بخش در خرید و سرمایه گذاری تردید کنند به اعتقاد محمدولی احتیاط مردم در بحث کاهش تقاضا اثر گذار است، وی اضافه می کند:  در یک سال اخیر نوسانات طلا بسیار شدید و لحظه ای بوده است و گاهی نوسان ۲۰ تا ۳۰ درصدی افزایشی یا کاهشی داشته است، مردم طلا را برای سرمایه گذاری و پشتوانه اقتصادی انتخاب می کنند به همین دلیل شاید در این مواقع برای ورود به بازار احتیاط کنند شاید امروز مانند دو سال گذشته نیست و مردم سعی می کنند وقتی آرامش در بازارها پیش آمد وارد شوند.

منبع: اقتصاد آنلاین
کد خبر 36606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =