زمان واریز سود و فروش سهام عدالت، مجامع شرکت های استانی و جاماندگان

رئیس سازمان بورس از وعده پرداخت سود سهام عدالت در آذر، آغاز برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری با دو استان، عدم دستور کار فعلی فروش سهام عدالت و تخصیص به ۶ میلیون جامانده خبر داد.

به گزارش بیداربورس، مجید عشقی در خصوص مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، اعلام کرد: اعضای هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت باید توسط سازمان بورس تایید صلاحیت شوند و اولین گام فراخوان برای نامزدی اعضا است که فردا، چهارشنبه ۸ آذر انجام خواهد شد. تعیین صلاحیت اعضای هیأت‌مدیره مانند سایر شرکت‌ها انجام می‌شود.

نحوه برگزاری مجامع سرمایه گذاری استانی

مجامع هم به صورت حضوری و هم الکترونیکی انجام می شود و رای گیری تماما الکترونیکی خواهد بود. هر سهامدار باید نحوه حضور در مجمع را مشخص کند که می توانند تعاونی شهرستان را به عنوان نماینده اعلام کنند.

سهامدارانی که قصد حضور در مجامع ندارند، رای آن‌ها با یک شرط به شرکت‌های تعاونی شهرستانی می‌رسد. به گونه ای که شرکت تعاونی شهرستانی بتواند مشارکت ۲۰ درصد اعضا را داشته باشد.

با توجه به اینکه سه سال از عدم ارائه صورت های مالی شرکت های سرمایه گذاری استانی گذشته و باید این کار انجام و تایید شود. کانون سهام عدالت از بین تمام شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب خواهد شد. هدف این است مدیریت پرتفوی سهام عدالت به شرکت های سرمایه گذاری استانی و یا کانون سهام داده شود که به مرور انجام خواهد شد.

برگزاری مجامع استانی با دو استان

طبق مصوبه شورای عالی بورس برای عدم درگیری همزمان با مجمع ۳۰ استان و داشتن نظارت کافی، برگزاری مجامع استانی از دو استان خراسان شمالی و زنجان به صورت آزمایشی شروع و این فرآیند برای بقیه استان ها هم طی می شود.

فروش سهام عدالت فعلاً در دستور کار نیست

موضوع فروش سهام عدالت کلیت بازار را تحت تاثیر قرار داده و تک تک نمادها را نیز با چالش روبرو می کند. بحث فروش ارتباطی با شرکت های استانی ندارد و باید همزمان برای فروش در روش مستقیم و غیرمستقیم تصمیم گیری شود. بخشی از دلایل عدم فروش همین وضعیت بازار است. فعلا برنامه‌ای برای فروش سهام عدالت در دستور کار نیست. پیشنهادهایی مطرح شده که از محل سود سهام عدالت، منابعی برای بازارگردانی اختصاص یابد تا سهام تحت تأثیر فروش‌ها قرار نگیرد.

تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

بحث تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در اختیار سازمان بورس و شورای عالی بورس نیست بلکه سازمان خصوصی سازی و دولت متولی هستند اما برای سه طبقه از جمله کمیته امداد در حال پیگیری است که در صورت انجام ۶ میلیون نفر را شامل می شود.

وعده پرداخت سود سهام عدالت در آذر

سود سهام عدالت در آذرماه پرداخت می شود. سود سالیان گذشته متوفیان تا پایان سال تقسیم خواهد شد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که در حساب‌های جداگانه‌ای نگهداری می‌شود و سود بانکی به آنها تعلق می‌گیرد.

کد خبر 36828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =