همکاری‌ هواوی با ۴ خودروساز برای برندهای جدید

هواوی تائید کرد حداقل با چهار خودروساز سنتی در چین برای طراحی برندهای جدید خودرو، همکاری می‌کند.

به گزارش بیداربورس، غول مخابرات و تلفن هوشمند چینی هواوی، فروش فناوری خود در بازار رقابتی خودروی برقی را دو برابر کرده است. این شرکت تاکید کرده که خودرویی تولید نمی‌کند. در عوض، قطعات فناوری مانند سیستم عامل «هارمونی او اس» و محصولات دستیار راننده را می‌فروشد یا با خودروسازان برای تولید برندهای جدید خودروی برقی همکاری می‌کند.

هواوی پس از انتشار خبر جوینت ونچر جدید این شرکت با شرکت چانگان اتومبیل، روز سه‌شنبه تائید کرد حداقل با چهار خودروساز سنتی در چین روی برندهای جدید خودروی برقی همکاری می‌کند.

چانگان و هواوی پیش از این برای برند خودروی برقی Avatr که در سال ۲۰۱۸ با شرکت باطری خودروی برقی «کانتامپورری آمپرکس تکنولوژی» ایجاد شد، همکاری داشته‌اند. شاسی بلند و سدان این برند، هر کدام به قیمت معادل ۴۲ هزار دلار فروخته می‌شود.

هواوی همچنین با شرکت چری در زمینه برند خودروی برقی Luxeed که جزئیات سدان اس ۷ خود را روز سه‌شنبه منتشر کرد، همکاری دارد.

ریچارد یو، مدیر کسب و کار مصرف کننده و خودروی هواوی گفت: همکاری مشابهی هم با شرکت بایک موتور و JAC Motor در جریان است.

تو لی، موسس شرکت مشاوره «سینو اتو اینسایتس» در پکن، در این باره گفت: خودروسازان چینی که محصولاتشان، فناوری لازم برای رقابت را ندارند، از استفاده از فناوری هواوی برای پر کردن خلاهای موجود، بسیار خوشحال هستند. هنوز خیلی زود است که بدانیم راهکارهای فناوری هواوی، تا چه حد نسبت به رقیبانش خوب است اما هواوی، مانند بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر، این فرصت را مشاهده کرده و به دنبال آن رفته است.

شرکت تنسنت که مالک اپلیکیشن شبکه اجتماعی وی‌چت است، ادعا کرده است که فناوری خودرو را به بی ام دبلیو و برخی دیگر از خودروسازان عرضه می‌کند.

شرکت سازنده تلفن هوشمند و لوازم خانگی شیائومی قصد دارد یک خودرو را در نیمه اول سال آینده عرضه کند. این شرکت در اواخر اکتبر، یک سیستم عامل جدید به نام HyperOS را معرفی کرد.

درآمد هواوی از کسب و کار مصرف کننده خود از زمانی که آمریکا، این شرکت را در لیست سیاه قرار داد و خرید از تامین‌کنندگان آمریکایی را برای این شرکت محدود کرد، به نصف کاهش یافت. این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت دسترسی مجاز به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید گوگل است. هواوی بیکار ننشست و سیستم عامل خود به نام «هارمونی او اس» را منتشر کرد.

در نیمه اول سال، درآمد هواوی از بخش مصرف‌کننده، ۱۰۳.۵ میلیارد یوان (۱۴.۲۷ میلیارد دلار) بود و در مقابل، راهکارهای هوشمند خودرویی این شرکت که محصولات آن شامل فناوری برای خودروهای انرژی جدید است، درآمدی معادل یک میلیارد یوان داشت. سایر درآمدهای مربوط به خودرو در بخش‌های دیگر کسب و کار این شرکت قرار گرفته است.

مدیر کسب و کار مصرف کننده و خودروی هواوی گفت: این شرکت با خودروسازان به سه طریق همکاری دارد: به عنوان تامین‌کننده قطعات عمل می‌کند. مجموعه محصولات فناوری خودرو به نام «هواوی اینساید» را می‌فروشد و کنترل بیشتری در خصوص طراحی، فروش و بازاریابی خودروی «هواوی اینساید» برعهده می‌گیرد در حالی که خودروساز، خودرو را تولید می‌کند.

هواوی در اواخر سال ۲۰۲۱، برند خودروهای Aito را معرفی کرد که توسط شرکت سرس ساخته شده است. این خودروها که اغلب در بسیاری از فروشگاه‌های تلفن‌های هوشمند هواوی در سراسر چین به نمایش گذاشته می‌شوند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. این شرکت مدعی شده که تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه از مدل  ام ۵ را تحویل مشتریان داده است. به گفته یو، این برند حدود ۱۶ تا ۱۸ هزار دستگاه از خودروی ام ۷ را در نوامبر و ۲۰ هزار دستگاه دیگر را در ماه آینده، تحویل خواهد داد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، امسال، انجمن خودروی سواری چین اعلام کرده که ضریب نفوذ خودروهای انرژی جدید به بیش از یک سوم از خودروهای سواری فروخته شده در چین، صعود کرده است.

کد خبر 36876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =