برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه دیگر نیاز به بلوکه‌ کردن پول نیست

شرایط ثبت‌نام در سامانه یکپارچه دیگر مثل قبل نیست. مدیر سامانه یکپارچه خودروها با تاکید بر تداوم فروش خودروهای وارداتی به متقاضیان مرحله اول که هنوز در نوبت تخصیص خودروی مورد نظرشان قرار نگرفته‌اند، از آغاز فروش خودروهای وارداتی از محل مازاد به متقاضیان جدید خبر داد. او تاکید کرد: نحوه ثبت‌نام همچون سابق است. اما دیگر نیازی به بلوکه‌کردن وجه در حساب وکالتی وجود ندارد.

به گزارش بیداربورس مهدی تقدسی با اعلام این خبر اظهار کرد: مراحل فروش خودروهای وارداتی طبق روال چهار نوبت قبلی که اجرا و اخیرا نتایج مرحله‌ چهارم ثبت‌ نام متقاضیان مشخص شد، برای مشتریان مرحله اول که اسفند سال گذشته ثبت‌نام‌کرده و نوبت‌دهی شده‌اند، انجام خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد: احتمالا هفته آینده دور پنجم فروش خودروهای وارداتی ویژه متقاضیان مرحله اول اجرا خواهد شد.

او همچنین خبر داد: از محل ظرفیت مازاد خودروهای وارداتی که متقاضیان مرحله اول برای دریافت‌شان ثبت‌ نام‌ نکردند، که بنابراین ظرفیت مازاد دارند، برای مشتریان جدید به اجرا درخواهد آمد. اکنون در حال فراهم‌کردن زیرساخت‌های آن به صورت کامل هستیم. طی هفته‌های پیش‌ رو (حدودا دو هفته دیگر) اجرایی خواهد شد.

تقدسی تصریح کرد: نکته قابل توجه در دور جدید ثبت‌نام در سامانه یکپارچه برای خودروهای وارداتی ویژه متقاضیان جدید این است که متقاضیان مرحله دوم ثبت‌ نام خودروهای وارداتی نیاز به سپرده‌گذاری پیش از آغاز ثبت‌ نام ندارند. (همچون مرحله اول که متقاضی ۵٠٠ میلیون تومان در حساب وکالتی خود بلوکه کرده‌بود، در این مرحله نیست.)

مدیر سامانه یکپارچه خودروها تاکید کرد: خوشبختانه مشکل موجودی خودرو وجود ندارد. خودروی وارداتی در کشور وجود دارد. صرفا مشتریان انتخاب می‌کنند که کدام واردکننده شرایط و خدمات بهتری ارائه می‌کند. یعنی آنها انتخاب می‌کنند که کدام خودرو را مد نظر دارند.

مدیر سامانه یکپارچه خودرو از ظرفیت خالی ۴ شرکت خودروسازی در سامانه یکپارچه خبر داد. او گفت: با عرضه مستمر خودرو در آینده شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودرو در خصوص دور جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فقط ۵ درصد از ثبت نام کننده‌های خودروی تیگارد نسبت به تکمیل وجه اقدام کرده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این در محصولات مدیران خودرو نیز فقط ۲۵درصد، کرمان موتور ۱۵ درصد و آرین موتور، ۴۰درصد نسبت به تکمیل وجه اقدام نموده‌اند. بر همین اساس حجم زیادی از ظرفیت این ۴ شرکت خالی است. آنها ملزم به ارائه محصولات به سامانه یکپارچه هستند.

مدیر سامانه یکپارچه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خالی، سامانه یکپارچه‌بسته نمی‌شود. در این سامانه به صورت مستمر عرضه خودرو در آن انجام می‌شود.

تقدسی بیان کرد که متقاضیان نگرانی از بابت بسته‌شدن سامانه یکپارچه نداشته‌باشند. او گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه، نسبت به خرید محصول مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه هفته آینده بخش دیگری از خودروهای وارداتی در سامانه بارگذاری می‌شوند، گفت: با عرضه مستمر خودرو در آینده شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود. البته در این مرحله در بخش خودروهای داخلی، فروش فوق‌العاده خودرو به صورت اقساطی نیز توسط نمایندگی‌ها از طریق سامانه یکپارچه انجام می‌شود که این موضوع نیز برای متقاضیان بسیار مثبت خواهد بود.

کد خبر 36893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =