پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۳ آذر

قیمت طلای جهانی شب گذشته رشد قابل توجهی داشت. پیشکسوت‌های بازار سکه معتقدند که این اتفاق می‌تواند نوسانات قیمت سکه امامی در روز دوشنبه را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، پیشکسوت‌های بازار سکه در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب پیش‌بینی می‌کردند که سکه امامی در سومین روز هفته مانند روز شنبه و یکشنبه تحت‌تأثیر قیمت اونس طلا به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

گفتنی است قیمت طلای جهانی در دو هفته اخیر افسار پاره کرده و آن‌طور که شواهد نشان می‌دهد قیمت اونس طلا در روزهای پایانی آبان‌ماه در حول‌وحوش ۱۹۹۰ دلار معامله شد اما از ابتدای آذرماه در کانال ۲ هزار دلار به فروش رسید و شب گذشته به قله تاریخی رسید و تا ۲۱۳۷ دلار بالا رفت. البته در زمان نوشتن این گزارش این فلز زردرنگ در حدود ۲۰۸۳ دلار نرخ‌گذاری شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران تصور می‌کنند که فدرال رزرو در سال جاری نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و شانس کاهش نرخ بهره از ماه مارس را ۶۰ درصد دانسته‌اند. از سوی دیگر کاهش شاخص دلار آمریکا باعث تقویت انس طلا شده به‌نحوی‌که اونس در هفته قبل لیدر بازار سکه و طلا شد. 

قیمت سکه امامی هم در معاملات پشت خطی یکشنبه‌شب در حدود ۲۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. به عقیده تکنیکالیست‌ها حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سکه اهمیت بسزایی دارد و درصورتی‌که این حمایت از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا پله دوم کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد. از سوی دیگر سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که اگر به آن برسد در مرحله بعد به سمت کانال ۳۰ میلیون تومان گام خواهد برداشت. البته عده‌ای هم می‌گفتند که بازارساز به‌راحتی اجازه رسیدن ورود سکه بازان به خاکریز ۳۰ را نخواهد داد.

کد خبر 37019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =