۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
تحلیل بنیادی سهام فخاس

شرکت مجتمع فولاد خراسان در تابستان امسال با ثبت هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان سودخالص رکورد سود خالص تاریخی خود را که به بهار سال ۱۴۰۰ با هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان به ثبت رسیده بود را جابه‌جا کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، سهام شرکت مجتمع فولاد خراسان در بازار دوم بورس تهران با نماد فخاس شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت مجتمع فولاد خراسان در حال حاضر ۲۶ هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان است. موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر به تنهایی بیش از ۵۵ درصد از سهام شرکت مجتمع فولاد خراسان را تحت تملک دارد. شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد از دیگر سهامداران عمده فخاس به شمار می‌روند. در هشت ماهه امسال بیش از ۸۰ درصد فروش شرکت مجتمع فولاد خراسان به صورت داخلی بوده و این مجموعه امسال در بازارهای صادراتی عرضه‌ای ۲۰ درصدی داشته است. بیشترین عرضه صادراتی امسال فخاس شمش و بیشترین فروش داخلی امسال این مجموعه را محصولات ساختمانی سبک تشکیل داده‌اند.

**فروش فولاد خراسان ۴۳ درصد افزایش یافت!

شرکت مجتمع فولاد خراسان در سال جاری رشد فروش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است.  شرکت مجتمع فولاد خراسان در سال ۱۴۰۰ با ۱۰ هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه ۸۷۱ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. فخاس در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۱ درصد افزایش درآمدزایی داشت و با ۱۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه هزار و ۵۶ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۳_۱۳-۳۶-۵۹

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت مجتمع فولاد خراسان در سال ۱۴۰۰ به خرداد ماه با هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال ۱۴۰۱ با هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان به آذر ماه تعلق داشت و مرداد ماه ۱۴۰۱ با ۷۸ درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

شرکت مجتمع فولاد خراسان در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال ۱۱ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش ۸ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ رشد ۴۳ درصدی و به زبان دیگر، افزایش ۳ هزار و ۵۰۸ میلیارد تومانی داشته است. در این هشت ماهه، بیشترین میزان فروش به شهریور ماه با ۲ هزار و ۱۰۶ میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به همین ماه با ۱۳۱ درصد رشد تعلق گرفته است.

**تابستان پرسود فولاد خراسان

شرکت مجتمع فولاد خراسان در سال‌های قبل با حاشیه سود ناخالص فصلی ۲۶ درصدی و حاشیه سود خالص ۲۶ درصدی سودآوری می‌کرد. فخاس در تابستان و بهار امسال شاهد رشد شدید حاشیه سود خالص خود به نسبت سال گذشته بود. 

شرکت مجتمع فولاد خراسان با ثبت حاشیه سود خالص ۳۲ درصدی در تابستان نشان داد که ۶ درصد به نسبت متوسط این معیار در فصل‌های دو سال گذشته رشد داشته و نسبت به حاشیه سود خالص تابستان سال قبل با افزایش ۲۰ درصدی مواجه است.

فخاس در تابستان امسال سود خالص هزار و ۸۸۵ میلیارد تومانی به ثبت رساند که ۴۵۲ درصد بیشتر از تابستان سال قبل بود. سودآوری فصل بهار فخاس نیز قابل توجه بوده است. شرکت مجتمع فولاد خراسان در بهار امسال نیز با هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان سودخالص فصلی ۴۷ درصد بهتر از بهار سال قبل سود خالص به ثبت رساند.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۳_۱۳-۳۷-۰۱

کد خبر 37098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =