پیش بینی قیمت سکه امروز ۲۲ آذر

در حال حاضر سکه امامی در نزدیکی حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار دارد در صورتی که این مرز از دست برود احتمال کاهش قیمت سکه تا محدوده ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد. البته عده ای می گویند سکه به راحتی خاکریز ۲۹ را از دست نخواهد داد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، این روزها قیمت دلار در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان به ثبات نسبی رسیده؛ اما قیمت طلای جهانی به لیدر اصلی بازار سکه تبدیل شده و نوسانات سکه امامی را تحت‌تأثیر خود قرار داده است. روز ۱۳ آذرماه بود که قیمت اونس طلا توانست به قله تاریخی خود برسد و تا بالای مرز ۲۱۴۰ دلار بالا رفت. همین امر موجب شد سکه امامی تا ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گران شود. بااین‌حال مدت‌زمان زیادی نگذشت و طلا در سراشیبی افتاد.

قیمت طلای جهانی روز گذشته بار دیگر به دلیل اخباری مبنی بر افزایش غیرمنتظره قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه نوامبر به سمت مرز ۲ هزار دلار خیز برداشت و تا مرز ۱۹۹۶ دلار بالا رفت. اما با واکنش تحلیلگران به این موضوع و صعود دلار جهانی، قیمت طلا تا ۱۹۸۰ دلار پایین آمد.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند در حال حاضر سرمایه‌گذاران طلا نشست دو روزه سیاست پولی فدرال رزرو که در روز چهارشنبه را زیر نظر گرفته‌اند. گفتنی است که در این نشست قرار است درباره نرخ بهره تصمیم‌گیری شود و با انتشار خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی آن به پایان می‌رسد. به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود که فدرال رزرو این هفته نرخ‌های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند مرز حمایتی ۱۹۶۶ دلار برای طلای جهانی مهم است و احتمال حضور خریداران در این محدوده وجود دارد. از سوی دیگر مرز حمایتی ۱۹۳۰ دلار هم برای طلای جهانی اهمیت بسزایی دارد. همچنین در شرایط کنونی اولین مقاومت اونس طلا عدد ۱۹۹۰ دلار است؛ مقاومت دوم نیز مرز ۲۰۱۰ دلار است.

به عقیده پیشکسوت‌های بازار در حال حاضر سکه امامی در نزدیکی حمایت ۲۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار دارد و مقاومت کوتاه‌مدت آن محدوده زون قیمتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. طلای آب‌شده نیز حمایت ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و مقاومت ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان را پیش رو دارد.

کد خبر 37290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =