۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
پیش بینی بورس در هفته جاری

در هفته اخیر روند شاخص کل بورس تهران در مجموع نزولی بود اما شاخص هم وزن در پایان هفته بالاتر از سطح آخرین روز هفته پیشین ایستاد.

به گزارش بیداربورس به نقل از تیترکوتاه، سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

برخی از ناظران نسبت به نوسانات کوتاه شاخص خوشبینانه نگاه می‌کنند و آن را نشانه حمایت از شاخص در محدوده فعلی می‌دانند. در مقابل ناظران بدبین به خروج سرمایه در ۶ روز معاملاتی متوالی توجه دارند و آن را به معنی انتظارات منفی در میان معامله گران می‌دانند.

در هفته اخیر روند شاخص کل بورس تهران در مجموع نزولی بود اما شاخص هم وزن در پایان هفته بالاتر از سطح آخرین روز هفته پیشین ایستاد. 

در روز شنبه شاخص کل ۱۰ هزار و یک واحد پایین آمد و ۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص ۱۱۴ واحد رشد کرد و ۱۰۶ میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد. 

روز دوشنبه شاخص هزار و ۴۸۶ واحد بالا آمد و ۲۳۸ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. سه‌شنبه نیز شاخص هزار و ۲۹۳ واحد افت کرد و خروج پول به ۲۳۱ میلیون تومان رسید.

چهارشنبه شاخص کل ۳ هزار و ۱۷۴ واحد نزول کرد و ۱۵۸ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. 

بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل ۱۲ هزار و ۹۵۹ واحد پایین‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۰.۵۹ درصد شود. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۴ هزار و ۸۱۲ واحد بالا‎‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۰.۶ درصدی را ثبت کرد.

در مجموع کل هفته ۸۴۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۷۰ میلیارد تومان بود. 

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع نزولی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۵ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۷ هزار و ۵۱۰ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۲۹ درصدی داشته است. 

تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص با عبور از مرز مقاومت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی، روندی را در پیش گرفته که می‌تواند به عبور از سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مننتهی شود. این تحلیلگران نسبت به نوسانات کوتاه شاخص خوشبینانه نگاه می‌کنند و آن را نشانه حمایت از شاخص در محدوده فعلی می‌دانند.

در مقابل ناظران بدبین به خروج سرمایه در ۶ روز معاملاتی متوالی توجه دارند و آن را به معنی انتظارات منفی در میان معامله گران می‌دانند. این گروه معتقدند انتظارات منفی به ریزش شاخص منجر خواهد شد.

کد خبر 37317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =