پیش‌بینی قیمت سکه امروز شنبه ۲۵ آذر

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز پنجشنبه تحت تاثیر افزایش قیمت اونس طلا بالا رفت اما در پشت خط جمعه ثبات را تجربه کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، پنجشنبه هفته قبل فدرال رزرو، رئیس بانک مرکزی آمریکا آب پاکی را بر دست سرمایه‌گذاران طلا ریخت و خیال آن‌ها راحت کرد. او اعلام که قصد افزایش نرخ بهره را ندارد. پس از انتشار سخنرانی فدرال رزرو، قیمت طلای جهانی به بالای ۲۰۴۰ دلار رسید. از سوی دیگر دلار جهانی که در انتظار تشدید بیشتر نرخ بهره بود با افت ۲ درصدی مواجه شد و حمایت کانال ۱۰۴ واحدی را از دست داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند صعودی قیمت اونس طلا در روز جمعه ادامه پیدا نکرد و این فلز گران‌بها تا سطح ۲۰۱۶ دلار پایین آمد. البته بامداد امروز هم‌زمان با شروع به کار بازارهای جهانی قیمت اونس طلا بر روی ۲۰۲۰ دلار قرار گرفت. همچنین دو روز قبل قیمت سکه امامی با شوک هیجانی صعود طلا مسیر رشد را دنبال کرد و نسبت به‌روز چهارشنبه ۵۰۰ هزار تومان گران شد و به ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. 

 در معاملات پشت خطی روز جمعه، سکه بازارن از چند منظر قیمت سکه در روز شنبه را پیش بینی کردند. دسته ای می‌گفتند باتوجه‌به اینکه اولین روز هفته بین تعطیل است احتمالاً قیمت سکه نوسان خاصی را تجربه نخواهد کرد.

از سوی دیگر  قیمت دلار هم نسبت به‌روز پنجشنبه تقریباً ثابت بود و به نظر می‌رسد امروز هم اسکناس آمریکایی سیگنال خاصی را برای بازار سکه ارسال نخواهد کرد. فعالان بازار بر این باورند که بازار در شرایط رکود بوده و به‌صورت کلی حجم معاملات کاهش یافته است. پیش‌بینی‌های صورت گرفته از روزهای پیش روی بازار ارز نیز خبر از تداوم شرایط حال حاضر دارد. به عقیده کارشناسان ارزی با توجه به عدم وجود سیگنال جریان‌ساز در اخبار، موتورهای حرکت نرخ ارز خاموش است در نتیجه احتمال شکل‌گیری نوسان قابل توجه جدید وجود ندارد.

فعالان اقتصادی معتقدند قیمت سکه در حال حاضر مرز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل اگر قیمت طلا نزولی شود قیکت سکه ممکن اسن است  تا پله دوم کانال ۲۹ میلیون تومان عقب نشینی کند. 

کد خبر 37329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =