رشد حجم و ارزش معاملات در بورس کالا

در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۳ میلیون و ۶۱ هزار و ۱۱۹ تن انواع محصول به ارزش ۳۰ هزار و ۲۹۱ میلیارد تومان دادوستد شد که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۰.۲۴ و ۹.۵ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی، وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

به گزارش بیداربورس، تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۶۸ تن انواع کالا به ارزش ۲۰.۵ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار، یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۳۴ تن سیمان، ۵۷۸ هزار تن سنگ آهن، ۵۲۲ هزار و ۷۵۳ تن فولاد، ۱۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی، ۱۲ هزار و ۶۱۰ تن آلومینیوم، ۸ هزار و ۲۸۱ تن مس، یک هزار و ۷۵ تن روی، یک هزار تن کک، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۵۰ تن چدن و ۱۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، ۴۷۱ هزار و ۹۲ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۹.۱ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۱۷۴ هزار و ۲۵۰ تن وکیوم باتوم، ۱۲۶ هزار و ۳۷۶ تن قیر، ۹۸ هزار و ۶۵۰ تن مواد پلیمری، ۳۵ هزار تن لوب کات، ۳۱ هزار و ۳۸۵ تن مواد شیمیایی، ۵ هزار و ۳۷ تن روغن، ۹۵۸ تن فرآورده های نفتی، ۸۰۰ تن گوگرد و ۶۲۵ تن گازها و خوراک ها معامله شد.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۴۲ هزار و ۹۳۳ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۶۸۵ میلیون تومان بود.

کد خبر 37356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =