حمل‌ونقل دریایی روسیه رکورد زد

یوری تروتنف، معاون و فرستاده روسیه در خاور دور اعلام کرد که روسیه به‌طور فعال تجارت خود را از طریق مسیر دریای شمالی (NSR) گسترش می‌دهد و آمار محموله‌ها در سال ۲۰۲۳ به بالاترین میزان خود خواهند رسید.

به گزارش بیداربورس به نقل از بیزنس، وی طی سخنانی در نشست کمیسیون بین دولتی روسیه و چین در پکن اظهار کرد که انتظار می‌رود حجم حمل و نقل کالا از طریق آبراه قطب شمال تا پایان سال به بیش از ۳۶ میلیون تن افزایش یابد که نشان‌دهنده افزایش ۹ برابری از سال ۲۰۱۵ است. پیش‌بینی می‌شود در پروژه‌های در حال اجرا، گردش مالی حمل و نقل در سال آینده حتی بیشتر از این افزایش یابد و به بیش از ۵۰ میلیون تن برسد.

تروتنف خاطرنشان کرد که مسیر دریای شمالی به سرعت در حال تبدیل شدن به گذرگاه بزرگ تجارت جهانی و جایگزینی برتر برای سایر کریدورهای کشتیرانی مانند کانال سوئز و پاناما است.

وی گفت: کانال سوئز، شریانی جهانی است اما با گیرکردن یک کشتی در آن، کانال مسدود می‌شود که قطعا در مورد مسیر دریای شمالی صدق نمی‌کند.

تروتنف به علاقه چین به توسعه مسیر دریای شمالی، به ویژه در مورد پروژه‌های زیربنایی اشاره کرد.

این مقام مسئول افزود: اکنون، روسیه و چین در حال گفت‌وگو در مورد همکاری در زمینه بیمه هستند، زیرا یکی از مشکلاتی که در توسعه مسیر دریای شمالی وجود دارد این است که نمایندگان کشورهای غیردوست روسیه تصمیم به تعلیق بیمه کشتی‌هایی گرفتند که از این آبراه عبور می‌کنند.

مسیر دریای شمالی کریدور حمل و نقل در منطقه اقتصادی انحصاری روسیه است که در تمام طول مناطق قطب شمال و خاور دور روسیه امتداد دارد. روسیه در هشت سال گذشته به‌طور فعال در حال توسعه این کریدور بوده است.

مسکو قصد دارد از سال آینده با استفاده از ناوگان فعلی یخ‌شکن‌های هسته‌ای خود، ناوبری را در تمام طول سال از طریق این مسیر راه‌اندازی کند و انتظار می‌رود گردش کالا را که معمولا از ماه دسامبر تا ماه مه به دلیل یخ‌های قطور متوقف می‌شود را از بین ببرد.

کد خبر 37373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =