منتظر ریزش جدید دلار باشیم؟

با شکست دوباره مرز ۵۰ هزارتومانی دلار، فنی‌های بازار دیگر رسیدن به کف ۴۹ هزار تومان را دور از دسترس نمی‌دانند.

به گزارش بیداربورس به نقل از تسنیم دلار بازار آزاد که با شروع جنگ غزه جهش ۳ هزارتومانی را تجربه کرده بود طی ۲ ماه و نیم گذشته در یک روند نزولی قرار گرفت و تمامی رشد قیمتی خود را از ابتدای پاییز از دست داد.

این موضوع در هفته گذشته باعث شد تا حمایت مهم ۵۰ هزار تومانی دلار از دست برود و نرخ فروش خرد در بازار تا محدوده ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان نیز کاهش یابد. اما این کاهش نیز نتوانست معامله گران را به بازار بازگرداند تا بازار آزاد ارز برای دهمین ماه متوالی با رکود سنگین رو به رو باشد.

این موارد باعث شد تا برخی فنی کاران بازار هر بالایی قیمت در بازار را موقتی بدانند. از نظر تحلیل گران تکنیکال، دلار نتوانسته کانال نزولی خود را ترک کند و احتمالا به زودی به کف ۴۹ هزار تومان و حتی ۴۷ هزار تومان باز می‌شود.

آنها می‌گویند، با توجه به اخبار منتشر شده در خصوص مازاد عرضه در نیما، احتمالا بازارساز برای قیمت‌های پایین تر از ۴۹ هزار تومان نیز تلاش کند.

این موضوع در بازار روز یکشنبه باعث شد فعالان بازار از همان ابتدای صبح عرضه‌کننده باشند. پیش‌بینی می‌شود با عرضه‌های جدید و در شرایطی که تقاضا در بازار همچنان ضعیف است، قیمت‌ها روند کاهشی خود را باسرعت بیشتری طی کند و به افراد مبتدی مجال خروج ندهد.

کد خبر 37517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =