شهرداری منتظر مجوز سازمان بورس برای عرضهٔ مسکن متری در بورس کالا

شهرداری تهران از آمادگی عرضه پروژه‌های مسکن به‌ صورت متری خبر داد و اعلام کرد: منتظر دریافت مجوزهای لازم سازمان بورس است.

به گزارش بیداربورس، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در رابطه آخرین وضعیت عرضه پروژه‌های مسکن به‌ صورت متری به فارس اعلام کرد: تمام مقدمات این امر آماده بوده و شهری منتظر دریافت مجوزهای سازمان بورس و اوراق بهادار است.

شفافیت و انضباط مالی لازمه عرضه کالا و مشارکت در بازارسرمایه بوده و سازمان بورس مقررات محکمی را برای ورود عرضه‌ کنندگان به بازار در نظر می‌گیرد. همکاران هم در تعامل با سازمان بورس در حال فراهم کردن مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای عرضه شفاف و بی‌اشکال مسکن هستند.

نقدینگی امروزه جامعه از ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان نیز عبور کرده و همین پول‌های سرگردان و دست مردم می‌تواند با ورود به هر بازاری، تعادل را کاملاً بر هم زند و یکی از عوامل جدی تورم‌های افسارگسیخته باشد.

بنابراین بازار سرمایه یکی از بهترین بسترها برای جذب نقدینگی بوده اما اتفاقات سال‌های گذشته و رواج برخی سفته‌بازی‌ها، موجب سلب اعتماد مردم شد با این وجود بورسِ کالا بستر بسیار قابل لمس‌تری از بورس اوراق بهادار برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. زیرا سرمایه‌گذاری بر روی زمین به عنوان پروژه مسکن قابل رؤیت و بهره‌برداری است.

ذائقه سرمایه‌گذاران ایرانی از دیرباز به املاک خو گرفته و هدایت نقدینگی سرگردان به سمت تولید مسکن می‌تواند علاوه بر سرمایه‌گذاری امن، موجب رونق تولید شود. صنعت ساختمان هم پیشران ده‌ها صنعت دیگر محسوب شده و با راه‌اندازی هر پروژه ساختمانی، ده‌ها اشتغال مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

با توجه به سخنان اخیر رئیس سازمان بورس مبنی بر فراهم شدن مقدمات اوراق سلف فروش متری مسکن تا انتهای سال، امید است با همراهی وزارت اقتصاد، نخستین پروژه‌های فروش متری ساختمان هرچه سریع‌تر وارد بازار سرمایه شود. همکاران قرارگاه جهادی مسکن هم آماده‌ اند تا پروژه‌ها را عرضه کنند.

کد خبر 37523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =