تاثیر دیدگاه بلندمدت سهامداران در بورس

یک کارشناس اقتصادی بیان کرد: بازار سرمایه با نگاهی بلندمدت برای سهامداران بازدهی بالایی را به همراه دارد.

به گزارش بیداربورس هادی حق‌شناس، فرهنگسازی برای سهامداری بلندمدت در بازار سرمایه را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت‌های متولیان ذکر کرد و اظهار داشت: نخستین نکته برای بحث فرهنگسازی این است که مردم دست از فروش دارایی خود برای سرمایه‌گذاری بردارند.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی هر سرمایه‌گذاری با ریسک‌هایی مواجه است، افزود: به طور حتم سرمایه‌گذاری بلندمدت با ریسک کمتری مواجه است و توجه ویژه به این موضوع می‌تواند نتایج مثبت و مطلوبی را نه تنها در فضای بازار سرمایه بلکه در کلیت اقتصاد کشور به‌همراه داشته باشد.

انتظار سرمایه‌گذاری بلندمدت

حق شناس عنوان کرد: سیاست‌های مالی و پولی دولت برای فرهنگسازی بسیار مهم است و تا زمانی که تورم‌های دو رقمی بالای ۲۰ درصد در اقتصاد کشور وجود داشته باشد نمی‌توان از مردم انتظار سرمایه‌گذاری بلندمدت داشت.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بازارهای موازی، رقیب سرمایه‌گذاری بلندمدت مردم در بازار سرمایه است، تصریح کرد: مردم به اشتباه فکر می‌کنند سرمایه‌گذاری دربازارهایی چون ارز بازدهی بالایی دارد در صورتی‌که بازار سرمایه با نگاهی بلندمدت برای سهامداران از بازدهی بالایی برخوردار است.

فرهنگسازی مناسب

حق شناس خاطرنشان کرد: عموم جامعه تا حدودی به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و ارز آشنایی دارند، اما شناخت کافی از بازار سرمایه و نحوه سرمایه‌گذاری در این بازار را ندارند. بنابراین، بخش عمده‌ای از این موضوع مربوط به نبود فرهنگسازی مناسب بوده است.

وی تاکید کرد: فعالان اقتصادی به طور مداوم بازارها و بازدهی آنها را در فصل و یا نیم‌سال گذشته مقایسه می‌کنند اما با نگاهی به بازار سرمایه و ابزارهای سرمایه‌گذاری مختلف در بازار می‌توان به این نتیجه رسید که بازار سرمایه نسبت به بازارهای دیگر حرفه‌ای‌تر است.

منبع: سنا
کد خبر 37544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =