آغاز پیش فروش سایپا برای همه بدون قرعه کشی

شرکت خودروسازی سایپا در دی‌ماه ۱۴۰۲ شرایط پیش‌فروش وانت پراید را اعلام کرد. موعد تحویل خودروها در این شرایط خرداد ۱۴۰۳ است.

به گزارش بیداربورس شرکت خودروسازی سایپا در دی‌ماه ۱۴۰۲ شرایط پیش‌فروش وانت پراید را اعلام کرد. اعلام شرایط پیش‌فروش سایپا ۱۵۱ درحالی رخ می‌دهد که تا ماه گذشته این خودرو به‌صورت نقدی با تحویل فوری به مشتریان عرضه می‌شد. بااین‌حال، اکنون سایپا از مشتریان خود می‌خواهد که برای تحویل‌گرفتن سایپا ۱۵۱ تا خرداد سال آینده صبر کنند.

در شرایط پیش‌فروش وانت پراید دو تیپ از این خودرو عرضه شده‌اند. این تیپ‌ها شامل سایپا ۱۵۱ تیپ DA و سایپا ۱۵۱ تیپ DA به همراه کفی اتاق بار یا لاینر هستند. قیمت خودروها در این شرایط فروش نامشخص است و در هنگام صدور دعوت‌نامه و تحویل خودرو، قیمت نهایی آن‌ها مشخص خواهد شد. خودروها نیز در هفته چهارم خردادماه ۱۴۰۳ به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

شرایط پیش فروش وانت پراید در دی‌ماه ۱۴۰۲

درحال‌حاضر قیمت سایپا ۱۵۱ تیپ DA در کارخانه حدود ۲۳۶ میلیون تومان است. این خودرو هم‌اکنون در بازار آزاد با قیمتی کمتر از ۲۷۰ میلیون تومان قابل خریداری است. سایپا ۱۵۱ تیپ DA‌ به همراه لاینر نیز در کارخانه ۲۵۹ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو نیز در بازار آزاد با نرخ تقریبی ۲۷۵ میلیون تومان عرضه می‌شود. اختلاف قیمت ناچیز میان نرخ بازار و کارخانه وانت پراید هرگونه امکان جذب سرمایه را برای سایپا ناممکن می‌کند. درواقع مشتری واقعی نیازی به شرکت در شرایط پیش‌فروش سایپا نخواهد داشت، چرا که می‌تواند هم‌اکنون وانت خود را خریداری کند.

شرایط پیش فروش وانت پراید

وانت پراید از زمان عرضه در سال ۱۳۹۳ تا سال گذشته، خودرویی بی‌رقیب در بخش وانت‌بارهای اقتصادی به شمار می‌رفت. بااین‌حال، عرضه وانت آریسان ۲ ایران‌خودرو با موتور XU۷P عرصه را بر این خودرو تنگ کرده است.

کد خبر 37546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =