محبی‌ نجم‌آبادی: تلاش مجلس و دولت حفظ پویایی در بازارسرمایه است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ با بیان اینکه تلاش مجلس و دولت حفظ پویایی در بازار بورس است، گفت: باید تضمینی برای سرمایه‌گذار در بازار بورس وجود داشته باشد تا سهامدار بداند در بالا و پایین رفتن‌های اقتصادی کشور ضربات مهلکی نمی‌خورد.

به گزارش بیداربورس بهروز محبی نجم آبادی، درباره تمهیدات لایحه بودجه برای ترغیب سرمایه گذاری در بازار بورس گفت: در وهله اول باید دولت به بازار سرمایه نگاه ویژه‌ای داشته باشد و از طرق مختلف از سهامداران بازار بورس به خصوص صاحبان سهام خرد حمایت شود از جمله آن مدیریت برخی ورودها و ایجاد شفافیت در رفتار دولت در بازار سرمایه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تلاش مجلس و دولت حفظ پویایی در بازار بورس است، به بیان راهکارهای افزایش اعتماد سرمایه گذاران در بازار بورس پرداخت و گفت: باید تضمینی برای سرمایه گذار در بازار بورس وجود داشته باشد تا سهامدار بداند در بالا و پایین رفتن های اقتصادی کشور ضربات مهلکی نمی خورد.

محبی نجم آبادی ادامه داد: در دو سال اخیر بحث بیمه سهام مطرح بود علاوه بر آن تمهیداتی در بودجه ۱۴۰۲ برای حمایت از سهامداران اندیشیده شد ولی به طور کلی عمده بحث به مدیریت بازار سرمایه برمی گردد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، اگر شاخص های اقتصادی کشور دچار تلاطم نشود، خود به خود بازار بورس جایگاه خود را پیدا می کند؛ قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیز کمک می کند تا سرمایه ها به جای سوداگری به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کند و مسیر درست خود را طی کند.

منبع: ایسنا
کد خبر 37575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =