۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
نفت بدون تغییر ماند

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا که سرمایه‌گذاران به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه متمرکز بودند و به دلیل خوش‌بینی به آغاز کاهش نرخ‌های بهره آمریکا، تغییر چندانی نداشت.

به گزارش بیداربورس، بهای معاملات نفت برنت با ۲۶ سنت معادل ۰.۳ سنت کاهش، به ۷۹ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳ سنت افزایش، به ۷۳ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید.

در آستانه تعطیلات، حجم معاملات در بعضی از بازارها بسیار اندک بود.

هر دو شاخص هفته گذشته تحت تاثیر رویدادهای منطقه دریای سرخ و مختل شدن کشتیرانی و تجارت جهانی از این مسیر، حدود ۳ درصد افزایش پیدا کرده بودند.

شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک روز یکشنبه با اشاره به استقرار نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، اعلام کرد آماده ازسرگیری فعالیت‌های کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن می‌شود.

شرکت‌های کشتیرانی عبور از دریای سرخ را که به کانال سوئز متصل می‌شود، متوقف کرده‌اند. این آبراه، مسیر عبور حدود ۱۲ درصد از تجارت جهانی است و تغییر مسیر، باعث افزایش هزینه‌های حمل شده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت تحت تاثیر انتظارات برای کاهش نرخ بهره آمریکا در سال میلادی آینده، حمایت شده است. آمریکا روز جمعه آماری را منتشر کرد که نشان داد بعضی از شاخص‌های اصلی تورم، اکنون پایین هدف دو درصد بانک مرکزی هستند.

کد خبر 37594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =