اعتراض چین به تحریم‌های آمریکا علیه پروژه گازی روسیه

وزارت خارجه چین اعلام کرد پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ روسیه نباید هدف دخالت یا محدودیت‌های شخص ثالث قرار گیرد.

به گزارش بیداربورس، آمریکا در راستای بسته تحریم‌های علیه که علیه مسکو به تلافی جنگ در اوکراین تصویب کرد، تحریم‌هایی را در نوامبر علیه پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ وضع کرد.

شرکت نواتک که دومین تولیدکننده بزرگ گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه است و ۶۰ درصد سهم این پروژه را در اختیار دارد، به دلیل تحریم‌ها، وضعیت فورس ماژور اعلام کرده است.

نشریه کومرسانت روز دوشنبه گزارش کرد شرکت دولتی CNOOC چین و شرکت ملی نفت چین (CNPC)، برای مشارکت در این پروژه، وضعیت فورس ماژور اعلام کرده‌اند. یک مقام آگاه چینی به رویترز گفت: این دو شرکت چینی از آمریکا برای معافیت از تحریم‌ها علیه این پروژه روسی، درخواست کرده اند اما دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا که زیر نظر وزارت خزانه داری عمل می‌کند، هنوز پاسخی نداده است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه گفت: همکاری‌های اقتصادی بین چین و روسیه در جهت منافع هر دو کشور است و نباید مورد مداخله یا محدودیت هیچ شخص ثالثی قرار گیرد. وی افزود: چین همواره با تحریم‌های یک‌جانبه و حوزه قضایی گسترده بدون اساس قانون بین الملل، مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، پروژه آرکتیک ال‌ان‌جی۲ به دلیل تحریم‌های سخت گیرانه‌تر آمریکا، با احتمال تاخیر در آغاز تولید روبروست.

کد خبر 37610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =