حدنصاب سرمایه گذاری در سپرده بانکی صندوق ها با افزایش ۱۰ درصدی همراه شد

مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ابلاغیه‌ای حد نصاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری را اصلاح کرد. بر این اساس حد نصاب صندوق‌ها که پیش از این ۴۰ درصد بود با افزایش ۱۰ درصدی به ۵۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق رسید.

به گزارش بیدار بورس، مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ابلاغیه‌ای حد نصاب صندوق‌های سرمایه‌گذاری را اصلاح کرد. بر این اساس حد نصاب صندوق‌ها که پیش از این ۴۰ درصد بود با افزایش ۱۰ درصدی به ۵۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق رسید.

مطابق بند (۱) صورت جلسه هیئت مدیره این سازمان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت به مدت ۶ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه (۲۵/۱۱/۱۴۰۲)، مجاز به سرمایه‌گذاری در سپرده و گواهی سپرده بانکی حداکثر به میزان ۵۰ درصد از کل دارایی‌های صندوق هستند.

مطابق بند (۷) نیز، سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در «اوراق بهادار با درآمد ثابت» که بانک‌ها یا موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی ایران بانی یا ناشر آن اوراق هستند، به عنوان سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده بانکی و سپرده بانکی محسوب شده و در حد نصاب سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی و گواهی سپرده بانکی بانک بانی یا ناشر اوراق لحاظ می‌شود.
حدنصاب سرمایه گذاری در سپرده بانکی صندوق ها با افزایش ۱۰ درصدی همراه شد
 

کد خبر 37622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =