پیش‌بینی نفت ٨٧ دلاری در تابستان

گلدمن ساکس پیش بینی قیمت نفت برنت در تابستان را به ۸۷ دلار در هر بشکه افزایش داد.

به گزارش بیدار بورس، بانک گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد پیش‌بینی قیمت نفت برنت در تابستان ۲۰۲۴ را با ۲ دلار در هر بشکه به ۸۷ دلار افزایش می دهد، زیرا اختلالات در دریای سرخ به کاهش بیش از حد انتظار ذخایر تجاری کشورهای او ئی سی دی کمک خواهد کرد.

 ذخایر تجاری OECD در خشکی تا حدودی سریعتر از آنچه انتظار می رفت کاهش یافته است زیرا تغییر مسیر جریان ها از دریای سرخ باعث افزایش ذخایر شناور روی آب شده است. علیرغم تشدید تنش دریای سرخ، گلدمن انتظار دارد که برنت در محدوده ۷۰ تا ۹۰ دلار باقی بماند.

 این بانک افزود، نوسانات کاهش قیمت علیرغم ادامه جنگ‌های خاورمیانه و اوکراین، منعکس کننده یک ریسک ژئوپلیتیکی متوسط است. گلدمن گفت: افزایش ظرفیت مازاد به اوپک پلاس اجازه می دهد تا اختلالات را در بیشتر سناریوها جبران کند، در حالی که رشد قوی عرضه غیراوپک احتمالاً همگام با رشد تقاضای جهانی است.

 این بانک همچنان به پیش‌بینی رشد تقاضای نفت به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ ادامه می‌دهد، با کاهش تقاضای چین که با ارتقا در هند و ایالات متحده متعادل می‌شود.

 گلدمن همچنین انتظار دارد که سیاست گذاران اوپک پلاس در اوایل ماه مارس تمدید کاهش تولید را اعلام کنند تا بازار را در کسری عرضه نگه دارد و این رقم را ۰.۵ میلیون بشکه در روز در سه ماهه اول و ۰.۴ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم پیش بینی می کند.

گلدمن پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۵ به ۸۰ دلار برسد، در حالی که کاهش مستمر به زیر ۷۰ دلار احتمالاً نیازمند تقاضای بسیار ضعیف‌تر و تغییر در استراتژی عربستان است که بر اساس انگیزه‌های اقتصادی عربستان بعید به نظر می‌رسد.

کد خبر 37647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =