۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
نفت، کاهشی شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۳ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۲۱ سنت رسید.

به گزارش بیدار بورس به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه کاهش یافته است. دورنمای به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا گفتگوها در مورد تأثیر تمدید کاهش تولید اوپک پلاس را خنثی کرده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۳ درصد کاهش به ۸۳ دلار و ۲۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۸ سنت معادل ۰.۴۸ درصد کاهش ۷۸ دلار و ۴۹ سنت معامله می‌شود.

حساسیت سرمایه‌گذاران همچنان تحت تاثیر نشانه‌های به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به خاطر نگرانی در مورد تورم بالا قرار دارد.

میشه بومن، عضو شورای حکام فدرال رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه گفت با توجه به خطر ادامه تورم بالا، هیچ عجله‌ای برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد.

نرخ بالای بهره رشد اقتصاد را کند کرده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

رئیس جمهور آمریکا در روز گذشته گفت رژیم صهیونیستی توافق کرده حمله به غزه را در ماه رمضان متوقف کند.

حمله به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی توسط یمن در حمایت از مردم غزه، نرخ کشتیرانی و زمان آن را افزایش داده است. آتش بس در غزه می‌تواند باعث آرام شدن تنش‌ها در این آبراه کشتیرانی جهانی شود.

قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز گذشته بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش داشت که نتیجه گزارش ائتلاف اوپک پلاس در مورد احتمال تمدید کاهش تولید داوطلبانه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بود که می‌تواند از بازار حمایت کند.

این ائتلاف در نوامبر سال گذشته میلادی توافق کرد کل تولید خود را ۲.۲ میلیون بشکه در روز در زمستان پایین بیاورد و سردمدار این کاهش تولید داوطلبانه عربستان بود.

همچنین روسیه در روز سه‌شنبه یک ممنوعیت ۶ ماهه برای صادرات بنزین از اول ماه مارس اعلام کرد تا پاسخگوی افزایش تقاضا از سوی مصرف کنندگان و کشاورزان داخلی باشد و آماده تعمیر و نگهداری پالایشگاه‌ها شود.

کد خبر 37655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =