مخالفت وزیر ارتباطات و ۴۵ کسب و کار با طرح مجلس برای فضای مجازی

وزیر ارتباطات و ۴۵ کسب و کار اینترنتی در مخالفت با طرح مجلس در خصوص صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، خواهان تجدید نظر شدند.

به گزارش بیداربورس،  محمدجواد آذری‌جهرمی در نامه‌ای به محمد باقر قالیباف و ابراهیم رئیسی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اعلام کرد: اجرای این طرح ضمن محدودسازی کاربران در دسترسی آزاد به اطلاعات، باعث کمرنگ شدن نقش دولت در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های فضای مجازی و بی‌اثر کردن وزارت ارتباطات خواهد شد.

طرح پیشنهادی مجلس، چالشی جدید در اعتمادسازی به نظام حکمرانی فضای مجازی به دنبال خواهد داشت و در مواردی می‌تواند معضلات اجتماعی، مدیریتی و حقوقی جدیدی ایجاد کند. لذا درخواست می شود در دولت بعدی با حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه مجدد بررسی شود.

بر اساس این گزارش، همچنین ۴۵ کسب و کار اینترنتی در مخالفت با طرح صیانت از فضای مجازی مجلس در بیانیه ای اعلام کردند: این طرح اشکالات متعددی دارد که طی روزهای اخیر توسط کارشناسان مختلف بررسی شده‌ است. محدود سازی سرویس‌دهندگان خارجی و مسدود کردن آن‌ها به هیچ وجه به کسب‌وکارهای ایرانی کمک نمی‌کند.

استارتاپ‌ها و مشاغل اینترنتی شامل بازار، آپارات، ابر آروان، دیوار، فیلیمو، بلد، ستون، ایوند، زرین پال، ترگمان، تیزلند، پاکت، کاموا، پیاده، بیدبرگ، ویرگول، الوفود، یکتانت، کرفس، شیپور، سینماتیکت، صباویژن، تیوال، فلایتیو، سازیتو، علی‌بابا، جاباما، دیجیاتو، نشان، اخبار رسمی، آیتول، رسمیو، آدرس، آیو، شاتل، نماوا، پادرو، کوییز آو کینگز، ای‌سی مانیتور، تیست‌ایران، اسپارد، شنوتو، زیتل، سیمیاروم، دیجی‌کالا، شنوتو، پی‌پینگ و اسنپ هم در کنار مردم که مراتب اعتراض را با صدها هزار امضا در کارزاری اینترنتی نشان دادند، خواهان تجدید نظر در رابطه با مطرح شدن این طرح در مجلس و توقف آن هستند.

کد خبر 5440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =