رشد آرام و تدریجی دلار

یک کارشناس بازارسرمایه به  تحولات اخیر افغانستان(هرات) اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مناطق مبادلات ارزی کشور، هرات بوده که باعث شده تا دلار نیز روند صعودی به خود بگیرد که این نیز یکی از مهمترین عوامل رشد سود دهی شرکت های صادراتی و دارای محصولات مبتنی بر ارز می باشد.

محسن کرکه آبادی کارشناس ارشد بازار سرمایه با اشاره به معاملات هفته گذشته به بیداربورس گفت: با توجه به معاملات بازار سرمایه در ۲ روز کاری هفته گذشته، به نظر میرسد که بازار سرمایه با توجه به شرایط فعلی به تثبیت رسیده است.
شرایط و عوامل تاثیرگذاری باعث شده اند تا در حال حاضر بازار سرمایه بالاخص سهم های بنیادی با نسبت قیمت بر درآمد های پایین تر پتانسیل خوبی برای رشد در آینده را داشته باشند.
وی افزود: درست است که در چند روز گذشته بازار های جهانی مخصوصا کامودیتی ها به دلیل شیوع کرونای دلتا کمی اصلاح شدند اما به تثبیت رسیدند که به نظر نمیرسد تاثیر چندانی بر سود های پیش بینی شده گذاشته باشد.
کرکه آبادی به  تحولات اخیر افغانستان(هرات) اشاره کرد و گفت:  یکی از مهمترین مناطق مبادلات ارزی کشور  هرات بوده که باعث شده تا دلار نیز روند صعودی به خود بگیرد که این نیز یکی از مهمترین عوامل رشد سود دهی شرکت های صادراتی و دارای محصولات مبتنی بر ارز می باشد.
وی گفت: همچنین با توجه به وقفه اتفاق افتاده و اختلافات دولت جدید بر سر برجام با ایالت متحده آمریکا، به نظر میرسد رشد دلار همچنان به صورت تدریجی و آرام تر از قبل ادامه دار باشد.
این کارشناس ارشد بازار سرمایه گقت: به طور کلی شرایط و عوامل تاثیر گذار بر بازار سرمایه، صنایع و شرکت ها در حال فعال کردن پتانسیل های رشد این بازار می باشد و به نظر میرسد که در نیمه دوم سال بازاری بهتر از نیمه اول سال را تجربه کنیم.

کد خبر 6234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =