شفاف سازی بانک‌‎ها، بیمه‌ها و شرکت‎‌های دولتی بزودی

وزیر اقتصاد از برنامه تسهیل ورود شرکت ها به بورس خبر داد و گفت: عملکرد مالی همه بانک‌ها، بیمه ها و شرکت‌های دولتی از ماه آینده شفاف سازی می‌شود.

به گزارش بیداربورس، احسان خاندوزی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه از ماه آینده اطلاعات، عملکرد و صورت‌های مالی همه بانک‌ها، بیمه ها و شرکت‌های دولتی مانند شرکت‌های بورسی، شفاف سازی می‌ شود، گفت: مشکلات اقتصادی فعلی گواه آن است که تاکنون بصورت هوشمند مدیریت نشده تا بتوان در مورد روند ماه های آینده اقتصاد برنامه ریزی کرد.

وی افزود: وزارت اقتصاد باید تسهیل کننده رشد و رونق اقتصادی باشد و از این طریق هوشمندسازی مدیریت، درآمدهای مالیاتی کسب کند. باید درب‌های اقتصاد را بیش از قبل بر روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی گشود و از کار آن‌ها گره گشایی کرد. تلاش می شود تا برنامه زمان بندی رسیدگی و هوشمند سازی امور مالیاتی ترسیم و سامان داده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مواردی که به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت، تسهیل ورود شرکت‌ها به بورس، تأمین مالی شرکت هاو طرح ها است. آمارها حاکی از آن است که عایدی سرمایه خوبی از بورس در پنج ماه اول سال جاری حاصل نشده و غلبه با بازار ثانویه بود.

خاندوزی گفت: اگر بخش‌هایی از اقتصاد اصلاح شود، بازار سرمایه جذاب‌تر خواهد شد. در صورت اصلاح برخی قیمت گذاری‌ها، نرخ گذاری در بازار سرمایه هم روند درستی می‌گیرد.

وی افزود: اگر معاملات و عرضه محصولات در بورس کالا شکل بگیرد، کشف قیمت‌ها عادلانه‌تر خواهد شد. درست تصمیم گیری کردن و برداشتن گام‌های صحیح از سوی وزرا می‌تواند در بازگشت حس اعتماد به مردم مؤثر باشد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: در خصوص آزادسازی سهام پرسپولیس و استقلال، موانعی از جنس مالیات و امور مالی وجود دارد که باید رفع شود.

کد خبر 6841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =