۲ هزار واحد صنعتی غیرفعال احیا می‌شود

معاون وزیر صنعت گفت: راهبری عملیات برای احیاء ۲ هزار واحد صنعتی از چرخه تولید خارج شده در ۱۳هزار واحد غیر فعال اجرا می شود.

به گزارش بیدار بورس، مهدی صادقی نیارکی در خصوص رویکرد پشتیبانی و رفع موانع تولید گفت: تسهیل فرآیند تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع اعم از تجهیزات، ماشین آلات، اجزا و قطعات و برنامه ریزی برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی از اولویت های وزارت صنعت برای صیانت از بخش مولد، توسعه اشتغال زایی و سرمایه گذاری صنعتی است و تحقق این موضوع، حضور فعال همه دستگاه ها ونهادهای مرتبط را می طلبد تا با حفظ روند افزایشی تولید، رشد صنعتی در سال جاری تداوم یابد.

وی افزود: ۳۶ پروژه تحولی در بخش صنعت، معدن و تجارت تعریف شده که حمایت از صنایع راهبردی نظیر صنعت خودرو، لوازم خانگی، نساجی و پوشاک، شیمیایی، دارویی وتجهیزات پزشکی از جمله زیر پروژه های این برنامه تحولی است.

این معاون تدوین برنامه عملیاتی توسعه سه صنعت راهبردی را هماهنگ با پنج پروژه تحولی برشمرد و ادامه داد: سال گذشته تدوین سه برنامه عملیاتی برای صنایع لوازم خانگی، غذایی وفلزات گرانبها در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری با حضور تشکل ها وصنایع پیشران به تایید نهایی رسید. علاوه بر این بسته سیاستی –حمایتی برای توسعه صنعت ماشین سازی وتجهیزات به عنوان صنایع مادر تخصصی با حضور تشکل های تخصصی نهایی شده که برای وزیر ارسال خواهد شد.

صادقی نیارکی افزود: حفظ روند افزایشی تولید بنگاه های صنعتی و رفع مشکلات وچالش های پیش روی صنعتگران را از دیگر محورهای راهبردی برای صیانت از بخش تولیدی بوده و برنامه ریزی برای احیاء واحدهای تعطیل و غیرفعال در جریان است. در این میان آسیب شناسی و ارزیابی وضعیت ۱۳ هزارواحد صنعتی غیر فعال از ۸۵ هزار واحد صنعتی یکی از مهمترین برنامه ها است.

کد خبر 6990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =