قرارداد مپنا برای نیروگاه شرکت بورسی و قرارداد جدید با صنعت فولاد

مدیرعامل گروه مپنا با اعلام قرارداد بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات از برنامه قرارداد جدید با صنعت فولاد در آینده خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، عباس علی آبادی با اشاره به قرارداد بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات به خبرنگاران گفت: این قرارداد پس از اجرای بلوک اول و جهت تأمین برق مورد نیاز شرکت گل‌گهر و با تامین مالی سرمایه‌گذاری امید و بهره‌گیری از دو توربین گازی MGT - ۷۰ و یک بویلر بازیاب و توربین بخار ساخت گروه مپنا نهایی شد و به امضا رسید.

وی ادامه داد: احداث این نیروگاه و تأمین تجهیزات با بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی و کاملاً داخلی  بوده و می تواند منجر به رفع محدویت‌های برق صنایع مخصوصا صنعت فولاد شود. مذاکراتی هم با گروه‌های مختلف و برای تامین حدود ۱۵۰۰ مگاوات برق شده و قرارداد جدیدی هم با صنعت فولاد بسته خواهد شد.

علی آبادی افزود: ایران امروزه برای توسعه زیر ساخت‌ها نیروگاه، هیچ نیازی به خارج از کشور ندارد و تمام زیرساخت‌ها، بومی سازی شده است. علاوه بر این با هدف رفع معضل قطعی برق، راهکارهایی به وزارت نیرو اعلام شده که باید منتظر جواب ماند.

کد خبر 7380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =