ایران برای بازگشت آمریکا به برجام شروط سه گانه دارد

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام اینکه کاخ سفید خلاف توافق عمل کرده، سه شرط ایران برای بازگشت آمریکا به برجام را اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس، سعید خطیب‌زاده درباره از سرگیری مذاکرات وین و در واکنش به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه ایران تمایلی برای بازگشت به مذاکرات ندارد در نشستی خبری، اعلام کرد: آمریکا باید بداند عضو برجام نیست و به سایر اعضا نمی‌تواند چیزی را اجبار کند.

آنچه مهم است، عمل است. تاکنون آمریکا خلاف توافق عمل کرده و مقصر شرایط فعلی است. لذا باید به تعهدات بازگردد و تحریم‌ها را یکجا به صورت موثر بردارد و تضمین دهد هیچ دولتی در آینده معاهدات بین‌المللی را به سخره نمی‌گیرد.

مذاکرات طبق تاریخ اعلام شده در ۸ آذر انجام خواهد شد. علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد ایرانی است و ترکیبی از ارگان‌های مسئول در رفع تحریم‌ها در این مذاکرات حضور خواهند داشت و هیچ تغییر خاصی از حیث شخصیت‌های حقوقی در این هیأت نسبت به گذشته نخواهد بود.

واکنش به اظهارات نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی

نفتالی بنت نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده، ایران تهدیدی برای اسرائیل است و هر کاری لازم باشد برای دفاع انجام می‌دهد. در حالی که این رژیم مخرب است. اشغال، ترور و سیاست‌هایی که در پیش گرفته مبنای نامشروع بودن این رژیم متجاوز و اشغالگر است.

خطیب‌زاده درباره شرایط پیش آمده در عراق و تلاش برای ترور نخست‌وزیر این کشور گفت: مهم حفظ ثبات در عراق است و بدخواهانی می‌خواهند این ثبات وجود نداشته باشد و ایران همیشه تلاش کرده این ثبات باشد.

شرایط عراق مناسب میانجیگری برای ایران نیست

در خصوص سوء قصد اخیر به جان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، باید اجازه داد، نهادهای عراقی بررسی‌ها را تکمیل کنند، در تماس تلفنی دیروز حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه با فؤاد حسین همتای عراقی، تاکید شد همه باید در شناسایی عاملان این اقدام همکاری کنند.

بغداد در وضعیتی نیست که میانجی گری کند. عراق دولت مستقر دارد و باید برای ثبات آن تلاش کرد و ایران هم طبق قانون اساسی این کشور عمل خواهد کرد.

کد خبر 9292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =