اقتصاد کشور به مدیریت و برنامه ریزی دقیق نیاز دارد

در صورت داشتن اقتصاد قوی در کشور می توان امیدوار بود مشکلات معیشتی مردم کاهش یابد.

به گزارش بیدار بورس، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره پیش بینی پذیر شدن اقتصاد کشور، گفت: اقتصاد مقوله ای است که یک طرف آن به افراد و اراده‌ آنها که کار سیاست گذاری و تصمیم‌گیری را انجام می‌دهند و طرف دیگر آن به مولفه‌های رایج بازار بر می‌گردد. بنابراین قیمت، تابعی از عرضه و تقاضا است و با توجه به شرایط هر جامعه ای می‌تواند نوسان هم داشته باشد.

محمد حسین فرهنگی افزود: علاوه بر این دو محور، عامل دخالت خارجی هم وجود دارد که در عمل سعی می‌کند فشارهایی را از طریق مولفه‌های اقتصادی متوجه کشور و ملت کند.

وی نبود برنامه ریزی علمی و پیش بینی آینده اقتصاد کشور را از دیگر مسائلی ارزیابی کرد که باید مورد توجه دولت جدید قرار گیرد و افزود: بسیاری از بحران‌های اقتصادی کشور به لحاظ علمی قابل پیش بینی، تحلیل و برنامه ریزی هستند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر اقتصاد قوی داشته باشیم می توانیم امیدوار باشیم مشکلات اقتصادی کم شود و قدرت تاثیرگذاری کشور در منطقه و جهان افزایش پیدا ‌کند.

فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد کشور نیاز به مدیریت درست و دقیق دارد، گفت: سیاست‌های ناکارآمد می‌تواند تأثیر مستقیمی در مشکلات فعلی و در حوزه معیشت و اقتصاد کشور داشته باشد . بنابراین، در صورت مدیریت دقیق می‌توان شاهد آثار مفید و مثبت در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور بود.

منبع: سنا
کد خبر 9412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =