عرضه اولیه سهام پالایشگاه شازند تا یک ماه آینده

رییس سازمان خصوصی‌سازی از تعیین تکلیف باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک‌ و ۷ شرکت بورسی برای واگذاری تا پایان سال و وعده عرضه اولیه سهام پالایشگاه شازند تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش بیداربورس، حسین قربان‌زاده در حاشیه نشست اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال تشکیل هیات پذیرش پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی که تاکنون وارد بورس نشده اند، پالایشگاه شازند الزام‌های مقدماتی را پشت سر گذاشت و طبق برنامه‌ریزی‌ تا یک ماه آینده عرضه اولیه سهام آن انجام می‌شود. سه هلدینگ نیروگاهی نیز در حال طی کردن مسیر پذیرش در بورس هستند و به‌زودی عرضه اولیه آنها انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل مشکلاتی که در ارزش‌گذاری دارایی‌های پالایشگاه کرمانشاه بود، باز پس‌گیری این شرکت در مرحله هیات داوری است اما این بخش نیز مانند شرکت‌های دیگر که در آستانه فسخ قرارداد قرار دارند باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

قربان‌زاده با بیان اینکه دولت املاک، مستغلات و بنگاه های قابل واگذاری دارد، تصریح کرد: ۹۰ هزار میلیارد تومان تکلیف بودجه ای فروش سهام و ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رفع دیون در نهادهای مختلف برعهده سازمان خصوصی‌سازی در سال جاری است که تاکنون تحقق نیافته است. باقی‌مانده سهام دولت در شرکت ‎های ملی مس، فولاد مبارکه، سایپا، ایران‌خودرو، بانک‌های تجارت، ملت و صادرات، مخابرات، هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس و کشتیرانی هم برای واگذاری تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.

کد خبر 9482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =