بازدهی مثبت ۳۱۵ تا منفی ۳۷ درصدی ۳۷ شرکت جدید از روز عرضه اولیه

۳۷ شرکت از سال گذشته تاکنون وارد بازار سهام شده اند و بازدهی این تعداد از روز عرضه اولیه بین مثبت ۳۱۵ تا منفی ۳۷ درصدی ثبت شده است.

به گزارش بیداربورس، بازار سرمایه با اتمام هشتمین ماه سال، طی سال جاری شاهد ۱۶ عرضه اولیه بود. در این میان از سال گذشته تاکنون ۳۷ شرکت وارد بازار سهام شدند که بازدهی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

براین اساس، بیشترین بازدهی هم مربوط به عرضه اولیه سهام پلیمر آریا ساسول است که از ۷ مهر سال گذشته بالغ بر ۳۱۵ درصد بازدهی کسب کرده و در صدر قرار گرفته است.

در پله دوم و سوم هم دو شرکت سپید ماکیان و دنا آفرین فدک حضور دارند که از ۲۳ تیر و ۲۸ مرداد سال جاری و گذشته، بالغ بر ۱۸۶ و ۱۶۵ درصد بازدهی بدست آوردند.

در این میان، شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس که از ۱۱ شهریور سال گذشته با ۵ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۱۰ نفر خریدار تاکنون رکورد دار تعداد مشارکت کنندگان در عرضه اولیه بوده در کسب بازدهی منفی ۳۷ درصدی هم در بین شرکت های تازه وارد رکورد دار شد. پس از آن هم سرمایه گذاری سیمان تامین با کسب بازدهی منفی ۳۳ درصدی در شمار دستیابی به کمترین بازدهی قرار گرفت.

بنابراین گزارش، در مجموع از ۳۷ عرضه اولیه انجام شده طی مدت مورد اشاره، ۹ شرکت بازدهی منفی و مابقی از مثبت دو تا ۳۱۵ درصد بازدهی نصیب سهامداران کردند.

کد خبر 9820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =