۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
 شروع سبز بورس + تحلیل "تاپیکو"

در پایان معاملات امروز(شنبه، بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه) شاخص کل بورس پس از رشد ۱۳هزار و ۹۷۳واحدی (۰.۹درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۱.۴۴درصدی مواجه شد.

به گزارش بیدار بورس،   شاخص کل بورس اولین روز هفته را مثبت آغاز کرد و توانست حدود ۱۴ هزار واحد رشد را تجربه کند.  
به عقیده کارشناسان در هفته پیش‌رو بازارسرمایه وضعیت خوبی را سپری خواهد کرد اما از میان صنایع، صنایع متاثر از ارز ۴۲۰۰ تومانی به خصوص صنعت غذایی به دلیل افزایش نرخ‌ کالاهای اساسی در یکی دو هفته اخیر با افزایش ارزش سهام روبه‌رو بوده و در همین راستا حتی شرکت‌هایی که از نظر بنیادی هم وضعیت خوبی ندارند صعودی خواهند بود.  
صنایع خودرویی اما از رشد امروز بازارسرمایه بی‌بهره ماندند و بیشتر نمادهای این صنعت امروز روند منفی را تجربه کردند.
کارشناسان این روند منفی خودرویی‌ها را واکنش این صنعت به آزادشدن واردات خودرو به حساب آوردند.  

از معاملات امروز چه خبر؟                                                               

شاخص بازار سهام با رشد ۱۳ هزار و ۹۶۱ واحدی به یک میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۱۰ واحد رسیده است. ارزش معاملات در بازار امروز(شنبه) بیش از ۷۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

اما بیشترین تاثیر مثبت در شاخص را تاپیکو، و غدیر، شبندر  و پارسان داشته‌اند  در حالی که خودرو با ۸۳۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشته است.

در بازار فرابورس نیز  شاخص با ۱۸۱ واحد افزایش به ۲۱ هزار و ۵۷۶ واحد رسید، بیشترین تاثیر مثبت در این بازار از زاگرس، شگویا و  هرمز بود و  بالاترین تاثیر منفی از سوی اریا بر بازار وارد شد.

صدر نشین تاثیر در شاخص"تاپیکو"

کد خبر 16771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =