خبر ناخوش برای چند شرکت فرابورسی: اثر منفی مصوبه احتمالی مجلس

در صورت تصویب طرح توسعه و مانع‌ زدایی از صنعت برق توسط مجلس، شرایط هتل ها و چندشرکت فرابورسی به دلیل گرانی برق و افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه ها، سخت تر خواهد شد!

به گزارش بیداربورس، اسماعیل برات معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اعلام هشدار و تهدید رکود صنعت هتلداری، گفت: تصویب طرح توسعه و مانع‌زدایی از صنعت برق در مجلس، قیمت برق هتل‌ها هفت تا هشت برابر افزایش می‌یابد که هزینه آن به مسافران تحمیل می‌شود و سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهد.

وی افزود: البته لایحه طرح دو فوریتی از طریق معاونت حقوقی وزارتخانه به مجلس فرستاده‌ شد تا بخش‌هایی از این طرح اصلاح و تأسیسات گردشگری مشمول این افزایش هزینه نشوند. زیرا اجرای این قانون، نه تنها هتل‌داران را متضرر می‌کند که انگیزه سرمایه‌گذاری در این بخش را از بین می‌برد.

برات ادامه داد: چالش بعدی هتل‌ها قطعا افزایش هزینه آب بوده و وزیر نیرو پذیرفته استاندارد مصرف آب اعلام شود. همچنین قرار است نمایندگانی از هتلداران معرفی شده تا استاندارد مصرف آب را مشخص کنند. ادامه همین چالش در ادامه با تعرفه گاز، گازوئیل و فاضلاب خواهد بود.

بر اساس این گزارش در حالی شرکت های هتل پارسیان کوثر اصفهان،آبادگران کیش، امور رفاهی کارگزاران پارس و نگین گردشگری ایرانیان در فرابورس حضور دارند که هتل‌داران به دلیل  لغو سفر گردشگران خارجی و کاهش سفرهای داخلی از اواخر ۹۸ با رکود مواجه هستند و ناآرامی‌های اخیر و شرایط اقتصادی و معیشتی و افزایش هزینه‌ها هم به این شرایط دامن زده است !

کد خبر 24733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =