۱۴۰۲ سال جبران عقب‌ماندگی سهام بانکی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سهم‌های بانکی می‌توانند در سال ۱۴۰۲ بازدهی خوبی را بدست آورده و عقب‌ماندگی خود را جبران کنند.

به گزارش بیداربورس مجتبی دیبا، کارشناس بازار سرمایه، گفت: بانک‌های بورسی چشم به اجرایی شدن برجام دارند و در صورت تحقق این موضوع بازدهی بانک‌ها بیشتر خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: با توجه به گزارش‌های خوبی که از بانک‌های بورسی در انتهای سال گذشته منتشر شد، منجر شد تا فعالان بازار سرمایه رغبت بیشتری برای خرید نمادهای بانکی داشته باشند، به همین جهت شاهد ورود نقدینگی به این نمادها هستیم.
این تحلیل‌گر بازارهای مالی تصریح کرد: برخی از سیستم بانک‌های بورسی ما معیوب است و لازم است تا در ساختار این بانک‌ها جراحی صورت گیرد.
وی افزود: سهام‌ بانکی می‌توانند در سال ۱۴۰۲ بازدهی خوبی را بدست آورده و عقب ماندگی خود را جبران کنند و اگر آرامش در اقتصاد بهتر شود، این بازدهی بیشتر خواهد شد.
مجتبی دیبا گفت: معمولا گروه بانک بعد از این که دوران رکودی را سپری کرد و بعد از این که ظرف خلق نقدینگی را پر کرد، سمت و سوی بازار سهام به سمت بانک‌ها دوخته می‌شود.
این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: بانک‌ها در املاک و مستغلات و شرکت‌های بورسی سرمایه گذاری‌های کلانی انجام داده‌اند و تورم موجب شده است تا ارزش دارایی بانک‌ها افزایش یابد، اما فنر تورم در دارایی‌های بانک‌ها در حال جمع شدن است و با باز شدن این فنر، بانک‌های بورسی به ارزش ذاتی خود دست خواهند یافت.
مجتبی دیبا در پایان تاکید کرد: موارد ذکر شده احتمالا موجب خواهد شد در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ شاهد رشد سهام بانک‌های بورسی باشیم.

منبع: ایبنا
کد خبر 28550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =