پیش بینی بازار سهام ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱

دیروز شاخص کل بورس تهران توانست از مرز روانی ۲.۵ میلیون واحدی عبور کند. ناظران معتقدند تداوم صعود یا ریزش بازار به انتظارات معامله گران بستگی دارد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت- به روند  بازار سهام  در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه  شاخص کل بورس  ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحد صعود کرد و به رقم ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۳۳۱ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۲۰ هزار و ۴۳۳ واحد بالا آمد و در رقم ۸۴۵ هزار و ۳۹۶ واحد ایستاد.  شاخص کل  فرابورس ۵۷۷ واحد رشد کرد و به رقم ۳۱ هزار و ۷۲۲ واحد رسید.  شاخص هم وزن  فرابورس نیز افزایش ۵ هزار و ۱۹۳ واحدی داشت و به سطح ۱۵۳ هزار و ۱۶۸ واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۵۹۲ نماد رشد قیمت و ۱۰۰ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۸۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۱۴ درصد بازار افت قیمت داشتند.

**بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت مخابرات ایران (اخابر)، شرکت الکتریک  خودرو  شرق (خشرق) و شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت  سرمایه گذاری مسکن  پردیس (ثپردیس)، شرکت  پخش  رازی (درازی) و شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی (وطوبی) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

**بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سصفها (شرکت سیمان اصفهان)، دامین (شرکت داروسازی امین) و فمراد (شرکت آلومراد) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران) و شرکت  پالایش  نفت لاوان (شاوان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

**عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۳۲۴ نماد صف خرید داشتند و ۶ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۴۹ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۶  درصدی به ۲۲ میلیارد تومان رسید. 

بورس

**پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در ۴ روز اخیر شاخص روند صعودی  داشته و دیروز نیز توانست رشد بیش از ۳۷ هزار واحدی را ثبت کند. 

در مجموع ۴ روز اخیر شاخص کل بیش از ۱۵۳ هزار واحد صعود کرده است. 

دیروز نمادهای فولاد، اخابر، فارس، میدکو، شپنا،  حکشتی  و  فملی  بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. شاخص هم وزن نیز ۲۰ هزار و ۴۳۳ واحد رشد کرد. 

در کنار رشد شاخص‌ها، دیروز  ارزش معاملات  خرد نیز افزایش پیدا کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان رسید. 

کد خبر 29297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =