۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
خریداران در کمین بازارسرمایه هستند

یک کارشناس بازارسرمایه در پیشبینی روند روز آینده بازارسرمایه گفت: برای روند معاملاتی روز سه شنبه بازار سهام، انتظار بر ادامه دار بودن قدرت خریداران وجود دارد و البته حضور قدرتمند نقدینگی و حجم خوب بازار نشان می‌دهد که خریداران همچنان در کمین این بازار هستند.

**حرکت نقدینگی به سمت بورس

الناز جمالی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند بازار به بیداربورس گفت: بازارسهام در حال گذراندن روزهای مثبت و پرتقاضایی است و این در حالی رقم می‌خورد که آغاز روند صعودی بورس از اسفند ماه سال گذشته شروع شده و در نتیجه آن شاهد ورود نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در این روزهای معاملاتی هستیم.

وی در تشریح اتفاقات مهمی که این روزها بازار سهام با آن روبرو است، بیان کرد: این اتفاقات متشکل از از ورود نقدینگی به بازار گرفته تا رکوردزنی‌های ارزش معاملات خرد و شاخص‌ها است.

**بازارسرمایه میل به صعود دارد

به عقیده او در روز گذشته انتظار عرضه‌های بیشتر تحت تاثیر استیضاح وزیر صمت وجود داشت اما خریداران باز هم خوش درخشیدند و نشان دادند که این بازار همچنان میل به صعود دارد.

جمالی ادامه داد: البته بخشی از این تقاضا متمرکز بر سهام شرکت‌هایی است که در فصل زمستان عملکرد مناسبی داشته‌اند و احتمالا در مجامع با اخبار مثبت و تقسیم سود مناسب میزان سهامداران‌شان باشند.

**دلیل توجه به نمادهای بزرگ و دلار محور چیست؟

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه نکات مثبتی در گزارش‌های ماهانه به ویژه در نرخ‌های فروش دیده می‌شد، عنوان کرد: در این میان تورم حاکم شده در کشور و از جهت دیگر رشد قیمت دلار و قرارگیری آن در یک قدمی کانال ۵۵ هزار تومانی عاملی برای افزایش توجه  به اکثریت نمادهای بزرگ و دلاری محور شده است.

**توجه بورس در سومین روز معاملاتی به کدام صنایع بود؟

به گفته او در معاملات سومین روز هفته نیز خودرویی‌ها با سردگمی معاملاتی مواجه بودند و در مدار تعادل به کار خود پایان دادند و باز هم تک سهم‌ها و نمادهای بانکی موفق شدند بیشترین توجهات را به سمت خود جلب کنند.

**قدرت خریداران ادامه دارد

وی در پیشبینی روند روز آینده بازارسرمایه گفت: برای روند معاملاتی روز سه شنبه بازار سهام، انتظار بر ادامه دار بودن قدرت خریداران وجود دارد و البته حضور قدرتمند نقدینگی و حجم خوب بازار نشان می‌دهد که خریداران همچنان در کمین این بازار هستند.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 29228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =