پیشبینی وضعیت امروز بازار (9مهر)

یک کارشناس بازار سمایه در پیشبینی شرایط امروز بازار گفت: برای بورس ۹ مهر ماه نیز ادامه‌ جو منفی روز گذشته پیش‌بینی می‌شود و البته ادامه معاملات تحت دو سناریو.

به گزارش بیداربورس،  حسن کاظم زاده در فردانامه در خصوص شرایط امروز بازار نوشت: با توجه به افزایش حجم عرضه در اکثر نمادهای پرتراکنش در معاملات روز جاری، برخلاف انتظارات که به واسطه‌ گزارش‌های خوب خصوصا در گروه بانکی انتظار مثبت از روز شنبه می‌رفت، اما روز گذشته معاملات جالبی وجود نداشت و بازار به نسبت منفی تجربه شد. در نتیجه شاخص کل به کمتر از ۲۱۰۰۰۰۰ واحد نفوذ کرد، سطحی که شاید به لحاظ تحلیل تکنیکال یا بنیادی هیچ اهمیتی نداشته باشد، ولی به لحاظ روانی برای بسیاری از کسانی که در بورس ایران معامله می‌کنند اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: در نتیجه با توجه به اینکه بازار با جو منفی به پایان رسید، برای بورس ۹ مهر ماه نیز ادامه‌ی همین جو منفی پیش‌بینی می‌شود و البته ادامه معاملات تحت دو سناریو. اگر خریدار مثل امروز در منفی‌ها قوی باشد، می‌توان انتظار داشت روند منفی متوقف شود و بازار سر و شکل مثبت به خود بگیرد. اما اگر جو روز شنبه ادامه پیدا کند، کلیت بازار خوب نخواهد بود اما تک‌نمادهایی به واسطه‌ی اخبار یا شایعات می‌توانند تقاضای خوبی جذب کنند.

کاظم زاده ادامه داد: به‌واسطه اخبار و شایعات در مورد آزاد شدن نرخ لاستیک، مثل روز گذشته، ۹ مهر ماه باز هم این صنعت در کانون توجه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود معاملات مثبت و پرحجمی در نمادهای لاستیکی داشته باشیم. در صورتی‌که این اخبار به واقعیت تبدیل شوند این روند معاملات پایدار خواهد بود اما در غیر این‌صورت می‌توان انتظار افت مجدد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: در کنار آن خبر تجدید ارزیابی زملارد جان تازه‌ای به نمادهای زراعی با پتانسیل تجدید ارزیابی داد و تقریبا اکثر نمادهای هم‌گروه زملارد صف خرید شدند. پیش‌بینی می‌شود امروز جو تجدید ارزیابی در گروه زراعی تداوم داشته باشد و شاید اگر اوضاع بازار خوب باشد، شاهد جنب و جوش در دیگر زیرمجموعه‌های شستا نیز باشیم.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 34536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =