تاثیر مثبت عرضه متری مسکن در بورس بر کاهش قیمت‌ها

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عرضه متری مسکن در بورس می‌تواند منابع خرد مردم را به سمت تولید مسکن هدایت کند، اجرای این سیاست را موثر بر افزایش تولید و کاهش قیمت مسکن دانست.

به گزارش بیداربورس به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی، درباره فروش متری مسکن در بورس گفت: یکی از موضوعاتی که باید در کشور با جدیت به آن پرداخته شود، تولید مسکن بوده که به کاهش قیمت مسکن منجر می‌شود. برای این مهم باید سرمایه‌هایی که در اختیار مردم قرار دارد را به سمت تولید مسکن هدایت کنیم. این سرمایه‌ها گاهی خُرد و گاهی بیشتر بوده و ما می‌توانیم این منابع را به سمت مسکن هدایت کنیم. شاید فردی به تنهایی نتواند هزینه ساخت یک واحد مسکونی را بدهد، اما (با سرمایه گذاری در بورس مسکن) می‌تواند مقداری از هزینه ساخت را تامین کند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس با اشاره به اینکه عرضه متری مسکن در بورس می‌تواند منابع خرد مردم را جذب و به سمت تولید مسکن هدایت کند، عنوان کرد: با این کار سرمایه مردم در محل مناسبی سرمایه گذاری شده و با اطمینان می‌تواند سودآوری داشته باشد و هم موجب تولید و ساخت مسکن برای افراد فاقد مسکن می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از سیاستگذاری دولت برای عرضه متری مسکن در بورس عنوان کرد: با این کار منابع مردم را به سوی کار با ارزش، مهم و تاثیرگذار اقتصادی یعنی ساخت مسکن هدایت کنیم و اطمینان داریم این کار موجب جلوگیری از هدر رفت سرمایه مردم شده و نتیجه آن کاری مهم و زیربنایی برای کشور است.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: اگر عرضه مسکن در بورس نیازمند قانون باشد، می‌توانیم به دولت کمک کنیم، هر چند که این کار نیاز به قانون نداشته و مسیری که دولت در پیش گرفته درست بوده و مورد حمایت است که نتیجه آن افزایش تولید و کاهش قیمت مسکن می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه برای کنترل قیمت مسکن باید با تولید خانه، تعادلی میان عرضه و تقاضا ایجاد کنیم، تصریح کرد: با عرضه متری مسکن در بورس هم موجب جذب سرمایه مردم و هدایت به سمت تولید مسکن شده و هم مردم صاحب مسکن می‌شوند وهم قیمت مسکن کنترل شود.

کد خبر 34932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =