چهل کشور برای باج ندادن به هکرها هم‌قسم می‌شوند

۴۰ کشور که در راس آنها آمریکا قرار دارد، قصد دارند با امضای پیمانی، قول دهند هرگز به تبهکاران سایبری، باج پرداخت نخواهند کرد و با یکدیگر برای ریشه‌کنی مکانیزم تامین مالی هکرها همکاری می‌کنند.

به گزارش بیداربورس، «ابتکار مقابله بین‌المللی با باج افزار» در پی رشد جهانی تعداد حملات باج افزاری، شکل گرفته است. آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری و فناوری‌های نوظهور در دولت بایدن، در یک جلسه مجازی به خبرنگاران گفت: آمریکا هدف ۴۶ درصد از حملات باج افزاری بوده و بدترین آسیب را از این حملات دیده است. تا زمانی که پول به هکرهای باج گیر داده می‌شود، این مشکل همچنان رشد خواهد کرد.

هکرها در حملات باج ‌افزاری، سیستم‌های یک سازمان را به رمز درمی‌آورند و خواستار پرداخت باج در قبال آزاد کردن آنها می‌شوند. این هکرها اغلب اطلاعات حساسی را به سرقت برده و از آنها برای اخاذی از قربانیان‌شان استفاده می‌کنند و اگر پرداخت پول انجام نشود، این اطلاعات را در فضای آنلاین منتشر می‌کنند.

در حالی که صدها کشور هر سال قربانی حملات باج افزاری می‌شوند اما حملات بزرگی طی دو ماه گذشته در آمریکا روی داده است. دو شرکت آمریکا ام جی ام ریسورت اینترنشنال و تولیدکننده محصولات شوینده کلوروکس هنوز از حملاتی که علیه آنها انجام شده است، به طور کامل احیا نشده اند.

این مقام آمریکایی گفت: هدف این ابتکار جدید، ریشه کنی تامین مالی تبهکاران سایبری از طریق به اشتراک گذاری بهتر اطلاعات درباره حساب‌های پرداخت باج است. دو پلتفرم اشتراک گذاری اطلاعات هم در این راستا ایجاد شده است.

کشورهای همکار در این ابتکار، لیست سیاهی از طریق وزارت خزانه‌داری آمریکا در اختیار خواهند داشت که شامل اطلاعات درباره کیف‌های دیجیتالی مورد استفاده برای انتقال پول‌های باج است. در این تلاش از هوش مصنوعی برای تحلیل بلاک‌چین و شناسایی وجوه غیرقانونی استفاده خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت تحلیل بلاک‌چین Chainalysis در ژوئیه اعلام کرد حجم پرداخت‌های رمزارز به هکرهای باج گیر، امسال دومین رکورد بالای سالانه را ثبت خواهد کرد.

کد خبر 35717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =