نتیجه مثبت دعوی علیه بانک اقتصاد نوین با پرداخت تسهیلات ۳۵.۱ میلیون یورویی

دادگاه تجدید نظر با پذیرش تجدید نظر خواهی بانک اقتصاد نوین در بازپرداخت تسهیلات شرکت بازرگانی پتروشیمی به بطلان دعوی با پرداخت ۳۵.۱ میلیون یورو حکم داد.

به گزارش بیداربورس، بانک اقتصاد نوین از پذیرش تجدید نظر خواهی در بازپرداخت تسهیلات شرکت بازرگانی پتروشیمی و بطلان دعوی با پرداخت ۳۵.۱ میلیون یورو خبر داد و با توقف یک ساعته نماد، آماه بازگشایی شد.

بر اساس این گزارش، "ونوین" در خصوص نتیجه دعوی تجدید نظر خواهی بانک در تسهیلات شرکت بازرگانی پتروشیمی، اعلام کرد: شرکت بازرگانی پتروشیمی به منظور صادرات کالای غیرنفتی ۱۶ اسفند سال ۸۹ از تسهیلات ارزی این بانک به مبلغ ۳۰ میلیون یورو بهره مند شد لیکن در سررسید تعهدات را ایفا نکرده و ۱۸ آذر سال ۹۸ اقدام به طرح دعوی مبنی بر بطلان محاسبات بانک و شروط ضمن عقد به همراه وجه التزام پلکانی به انضمام کلیه خسارات دادرسی کرد.

در این راستا دادگاه بدوی قرارداد مشارکت مدنی بانک را تأیید و حکم به ابطال محاسبات بانک و شروط ضمن عقد به همراه وجه التزام پلکانی صرفا در قسمتی که با قوانین آمره بانک مرکزی مغایر است، صادر کرد. این بانک نسبت به دادنامه موصوف در حدودی که مغایر با حقوق بانک بود و شرکت بازرگانی پتروشیمی نسبت به کل دادنامه بدوی، تجدید نظر خواهی کردند.

شعبه ۴۰ دادگاه تجدید نظر استان تهران ضمن رد تجدید نظر خواهی شرکت بازرگانی پتروشیمی، اقدام به پذیرش تجدید نظر خواهی بانک کرد و در حکم صادره ضمن بطلان دعوی شرکت بازرگانی پتروشیمی و نقض دادنامه بدوی در رابطه با وجه التزام پلکانی، نسبت به تأیید وجه التزام به نفع بانک و تثبیت کلیه حقوق بانک به مبلغ ۳۵.۱ میلیون یورو اقدام کرد.

با توجه به قرارگیری تسهیلات مربوط در طبقه مشکوک الوصول و به تبع آن احتساب ذخیره مطالبات مشکوک الوصول برای آن در صورت وصول مبلغ فوق، ۱۱۷.۸ میلیارد تومان از ذخیره برگشت خواهد شد.

کد خبر 36562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =