ارزش معاملات بازار مشتقه بورس کالا از ۲.۸ همت عبور کرد

ارزش معاملات بازار مشتقه بورس کالای ایران در آبان امسال از ۲ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان فراتر رفت. حجم قراردادهای منعقده در بازار آتی و اختیار معامله نیز ۳۳۳ هزار و ۳۱۹ قرارداد بود. از این تعداد ۳۱۰ هزار قرارداد متعلق به قراردادهای آتی و ۲۳ هزار قرارداد مربوط به اختیار معامله بود.

به گزارش بیداربورس، در جریان معاملات آبان، تعداد ۲۵۸ هزار و ۳۵۶ قرارداد آتی زعفران نگین منعقد شد و ارزش بیش از یک هزار و ۸۲۰ میلیارد تومانی برای آن به ثبت رسید.

زعفران نگین با این عملکرد معاملاتی توانست مقام نخست معاملات را در حجم و ارزش از آن خود کند. معامله گران این تعداد قرارداد را در ۴ سررسید آبان و اسفند ۱۴۰۲ و اردیبهشت و تیر ۱۴۰۳ منعقد کردند.

این گزارش می‌افزاید: انعقاد ۳۵ هزار و ۴۶۶ قرارداد آتی صندوق طلا در ۵ سررسید آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین، خرداد و مرداد ۱۴۰۳ نیز ارزش بیش از ۹۶۶ میلیارد تومانی را در بازار به ثبت رساند.

همچنین در دومین ماه پاییز با استقبال سرمایه گذاران از ابزارهای مالی تعریف شده در حوزه شمش طلا، ۱۵ هزار و ۹۷ قراراد آتی شمش طلا در ۵ سررسید ۳۰ آبان، ۲۸ آذر و ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ و ۳۱ اردیبهشت و ۳۱ تیر ۱۴۰۳با ارزش بیش از ۶۰.۸ میلیارد تومان منعقد شد.

بر این اساس در ۳ سررسید تحویل آبان، آذر و اسفند امسال نیز ۹۳۵ قرارداد آتی نقره در بازار منعقد شد و ارزش نزدیک به ۴ میلیارد تومان برای آن به ثبت رسید.

پسته بادامی به عنوان دارایی تازه وارد این بازار که مهر ماه معاملات آن در بستر بورس کالا آغاز شد ۲۰۰ قرارداد به ارزش ۸۸۱ میلیون تومان در ۲ سررسید آذر و بهمن ۱۴۰۲ ثبت کرد.

در مهر ماه همانگونه که گفته شد ۲۳ هزار و ۲۶۵ قرارداد اختیار معامله و اختیار آتی به ارزش ۳ میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان منعقد شد.

ارزش معاملات بازار مشتقه بورس کالا از ۲.۸ همت عبور کرد

کد خبر 36640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =